Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 98 Windows 2000

Windows 98 Windows 2000

Hej , en släkning till mig har en gamal dator från slutet av 90 talet , nu vill hon ha It telefoni ( com hem) det är bara så att hon kör med W98 villket är för gamalt för sånt .
Nu har hon fått en W 2000 jag undrar går det att installera den på en så pass gamal dator och är inte W 2000 lite dåligt ?

W 2000 är på engelska finns det några inställningar för språk när man nu väl installerat W 2000 ?

Tack på förhand
Antal svar på detta inlägg: 6
Bea. släktingens dator är så gammal att det duger nog bara att köra w98 på den. att köra skyp på den skulle kunna fungera.
frågan du bör ställa iställe. kan progranvara som skall köras, köras på win98
eller w2000

att installera en engelsk version av w2000 är inget bra val, om släktingen inte kan engelska, att få svenska menyer får du inte så lätt som du tror.
och hårdvarumässigt kan det strula. alltså skulle jag skippa detta.

alternativet är att köpa någon av de billiga datorer som kommer att säljas
under julruschen , du får en bärbara 14" för ca 4000kr
Måste man överhuvudtaget ha dator för att köra Com hem's IP-telefoni? Är det inte bara att koppla in telefonen till modemet?
Göcke< jag håller helt me dig jag skulle inte heller köra över 98 på en såpass gamal dator men då frågar hon mig "> citerar Vad ska jag göra ?! < å det är ju inte så lätta att svara på men jag försöker övertala henne att köpa en ny om inte annat så en bättre beganad men pensioner som hon är och ensam så är det dyrt för henne ..

Telamundo< Jag har faktiskt ingen aning men jag har för mig att dom på com hem sa att hon behövde det , jag ska kolla hemma hos henne nån dag vad det är för grejer som hon fått från com hem ..

Nån som vet nåt mer om det ??

Tack på förhand :
Annons
Bea,
jag kanske har missuppfattat saken, men försöker ändå.
För att ringa via ComHem behövs överhuvudtaget ingen dator. Det ända som krävs är att man köper den tjänsten från dem och ansluter sin gamla vanliga telefon till deras modem.
Om hon vill köra IP-telefoni däremot så behövs en dator.

/B

sorry, såg för sent att Telemundo redan ställt frågan.
tycker inte att du svarade fel Bosse.
Jag tycker i stället att Bea skall kolla med släktingen om den får med sig en telefon i abbonemanget. Jag upplever problemet som att de försöker kränga ett webbabbonemang med telefonabbonemang i samma paket.

och då borde ju släktingen ha fått ett erbjudande som säger vad som ingår.
Tack Bosse o Göcke , Göcke det är precis som du skrev hon behöver ingen ny program vara för det är bara att koppla till modemet som Bosse och Telamundo skrev .. Jag vet inte vad dom försökte lura på henne men det verkar som att om man är okunnig o gamal så är det bara att köra dumma försäljare ..

Jag tackar så jätte mycke nu sliper det bli en massa jobb som bara skulle göra allting värre ..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem