Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Produktnyckel Win98

Produktnyckel Win98

Hjälp! Behöver en fungerande produktnyckel till ett Windows 98 - har laglig skiva som följde med datorn men tillskillnad från Officepaketet som har sin nyckel på cd-asken så har Win98 sin på själva handboken som tydligen är kastad för ett bra tag sedan.
Någon som har tips o råd?
Tack
Antal svar på detta inlägg: 20
Sidor: 1 2 Nästa »

Har du kollat "LimeWire"?
Annars kan du nog kolla med Microsoft, det kan fungera eftersom den är laglig..
Om du har någon form av licensnummer eller liknande så borde du kunna få ut en ny av Microsoft, men det kan ju vara klurigt med så gammalt windows.
Annons
Tack för svar. Har kollat m Microsoft som var mkt vänliga men dom kunde inte pga av ålder ens om dom ville, ordna fram en ny produktnyckel. Om jag som ett rent tankeexperiment använder ett annat Win98 m befintlig produktnyckel - försvinner då de nu existerande programmen, dokumenten etc vid ominstallationen?
Tack!
Jag har ett win98 med nyckel.
Går det att använda den tror du?
I så fall vet jag inte om det är ok att skriva ut den här på forumet.
Kent..

Vad har du för Windows på datan nu? Om du har XP och inte kan köra äldre program så kan man ju fixa så att XPn kör dem som äldre version av Windows...
En snabb googling...

[ www.piratbyran.org/index.php?view=forum&a=thread&id=41087 ]

/Zap

P.S. tryck på länken, och lägg sedan till 41087 i adressfältet.

Varför blir länkarna fortfarande såhär?

länken korrigerad /göcke
Kent, av nyfikenhet, hur kommer det sig att du vill köra 98?
Zaphod!

Det kallas ofrivillig radbrytning. Om du vill undvika detta problem så länka bara korta länkar.

Förrut har jag kopierat varje rad och klistrat in i adressfältet. Nu har du lärt
mig något nytt. Lägga till 3:e raden.

Det är ju bara halva jobbet.

radbrytningen är avsiktlig ännu, av den anledningen att en del
länkar kan bli flera rader långa /göcke
Tack för synpunkter och råd. Anledningn till 98an är att det ligger på en gammak dator hos en kompis som nu för tiden enbart används till lagring av text o bild. MEN det fanns skäl att installera om 98an och resten vet ni.
Skall kolla om det går att installera om en annan version eftersom jag tror att den bara byter ut systemfiler, drivrutiner etc och låter resten ligga. 98an om jag inte minns fel beter sig mer som en uppdatering av 95an än att installera ett helt nytt filsysten - det kom väl i och med Win 2000.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem