Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Bränna musik problem

Bränna musik problem

Jag ska formatera om min dator och skulle då behöva bränna min musik på cd skivor
problemet är att jag inte får med id3 taggarna alltså när jag sedan sätter in cd skivan i en annan dator så står det bara låt nr 1 väldigt irriterande för då vet man ju inte alls vad det är för någon musik :/
visst har man bara några låtar går det ju o göra som jag brukar skriva en lapp och sedan sitta för hand och skriva in låtnamnet och artisten men det blir jobbigt när man har många låtar

någon som vet ett bra gratisprogram som klarar detta?

har provat bland annt Windows mediaplayer får inte det alls till o fungera :(

någon som har lite tips till mig?
Antal svar på detta inlägg: 2
Hej Wildwanderer!

Det brukar finnas alternativ i bränningsprogrammen som gör att du kan använda id3-taggen till att döpa spåren och även sätta artistens namn på skivan, CD-text kallas standarden, och då kan du se titlarna i mediaspelaren och även t.ex. bilstereoapparater som hanterar CD-textfunktionen.

Annars kan jag rekommendera att du bränner musiken som vanliga data-skivor (mp3-skivor), då du får plats med många fler låtar (cirka 10 album). Då kan du använda mp3:orna precis som vanligt när du sedan kopierar tillbaka dem till hårddisken efter att du installerat om datorn. Eller använda dem i en bilstereo som kan läsa mp3-filer t.ex.

/ Mvh gnuder
Hej igen!

Här hittar du ett populärt gratisprogram för att bränna skivor:
http://www.cdburnerxp.se/

/ Mvh gnuder

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem