Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Synkronisera kalender i Vista?

Synkronisera kalender i Vista?

Hej,
har köpt ny mobil, SE P1i, och vill synkroniera kalendern i Vista med denna. Börjar ev bli lätt dement men hittar inte i synkroniseringscentret i Vista hur jag ska göra.

Det enda jag kan synkronisera är kontakter, inte kalendern.

Tips på vad jag gör för fel mottages tacksamt!!
Antal svar på detta inlägg: 6
Hittade nedanstående på http://www.pinzett.com/about2.html bläddra ner så finns där Windows Mobile Device Center att ladda ner.

2007-11-11 Synkronisera din Windowsmobil i Vista
Windows Mobile Device Center 6.1 [svenska; 12,1MB; gratis] När du vill synkronisera din Windowsmobil i Windows Vista är det Windows Mobile Device Center du använder dig av. Du kan skapa dataanslutningar mellan mobiltelefonen och Vista-datorn men även synkronisera filer, kontakter och kalender med Outlook, dock inte Vistas inbyggda funktioner för Kalender och Kontakter.


/sven
Vätterhöjden, du synkroniserar med programmet som följer med mobilen "SonyeEricsson PC suite for smartphones". Du behöver inte bry dig om windows synkronisering alls.
Synkroniseringen med PC suite, fungerade dåligt för mej. Har en SE k800i.

Jag har hämtat ett program som heter: MyPhoneExplorer, det funkar jättebra.

Det står vilka mobilen som funkar till.
Annons
Jag har en P1i och synkroniserar den mot en dator med Vista via kabel och en dator med XP via bluetooth med tillhörande programvara och det är inga problem alls.
Sitter fortfarande med problemet. Har lyckats få igång MyPhoneExplorer på en annan mobil, det fungerar bra. Tyvärr lyckas jag inte ansluta P1i därefter. Är det bara möjligt med en mobil i stöten?

Som du Telamundo säger, jag synkar mot Vista med kabel. Fungerar bara med Kontakter samt Bokmärken. Mitt behov är Kalendern.

Vad göra? Hur lägger jag in Kalendern som synkroniseringskoppling???
Vätterhöjden:
Som sagt tidigare, använd dig av programmet som medföljer telefonen så går det enklare.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem