Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp med Bredband

Hjälp med Bredband

Hej, ser att det senaste inlägget handlade om bredband mm, tänkte passa på att fråga ni som är lite mer erfarna...Jag köpte en bärbar dator för att ha utanför hemmet lite, bl.a för att kunna surfa lite och speciellt då jag gillar ATG-Live och att spela på trav samt Svenska Spel. Frågade på Siba vad som räckte för sånt och fick till svars att det går utmärkt med Tele2 0.25 bredband (trådlöst) för 99kr/mån och får surfa hur mycket som helst. Tyckte då att det räckte för mig, då man vill ha allt så billigt som möjligt. Min fråga är, eftersom det här var inget bra för mig som bor i Sala. Det går väldigt sakta allting och det går inte att spela upp travloppen live eller se eftersända lopp t.ex. Vad kan jag göra? Har någon en bra ide? Kan jag byta till Telias för 199kr/mån, frågan kanske är dum men kan man avbryta ett abonnemang för ett nytt efter en månad, och går det att avinstallera och installera ett nytt då, eller är det något annat jag kan göra? Har hört att det går att uppgradera Tele2 om man bor i storstad, men Sala räknas väl knappast som det? Vore tacksam för svar tack och råd o ideer.
Antal svar på detta inlägg: 3
För det första så är ATG:s Livesändningar i babystadiet. Det stod deras VD
och förtalte i förra veckan.Han bad om ursäkt för misslyckandet.

Streamade liveprogram med ditt ynka modem är nog " dödfött ". Möjligtvis att du kan få kontakt på Stureplan i vackert väder.He,he!!

Gör som jag. Fixa en kupong på nätet. Då slipper du ju inlämningsavgift. Vänta till kl. 18:00 och kolla TV4 på din TV.
Allt annat är bla,ha!!!
Du har ju ett års bindningstid. Men du kan nog byta hos Tele2 till något bättre. Men byter du till Telia så åker du på 1200:-, och där går det nog inte heller att kolla livesändningar.

Jag har 8MB stationär dator. Ibland blir det halvstopp på streamande sändningar.
Förklarade du vad du skulle ha datorn till så anser jag att du blivit lurad, tror inte ens att det blir någon bra streaming med telias 199kr.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem