Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Rödeby

Rödeby

Hej på er!
Idag börjar rättegången i Rödebymålet. Om 50-åringen som sköt ihjäl
en 15- årig pojke. Vilken tragisk händelse! För alla parter!!
Vad jag inte kan förstå är varför ingen gjorde något åt saken i tid.
Trakasserierna mot familjen hade ju pågått i flera år. Socialmyndigheterna
och Polismyndigheten visste tydligen hur situationen var, om jag inte har missuppfattat saken. Ungdomarnas föräldrar, vad har de för ansvar??
Hur kan man som förälder tillåta en 15 - åring att vara ute hela nätterna utan att bry sig!!
Nån som kan svara på det?
Antal svar på detta inlägg: 4
Den frågan kan jag inte svara på.
Mina barn är nu 17 och 20 år och har inte varit utomhus några nätter
ännu. De har naturligtvis varit på fester inomhus.
Jag orkar inte längre bry mig om alla mord som sker i Sverige
nuförtiden.
Men pappan i Rödeby engagerad mig mycket. Man måste
kunna få försvara sina barn. Som tydligen blivit trakasserade i
flera år. Jag fick bara min brevlåda sprängd nu på nyåret.
Det är ju bara en droppe i havet.
Jag hoppas han straff blir lågt. Om han inte får något
straff alls så får han väl ytterligare trakasserier.
Jag kan hålla med dej hur kunde det hända. Socialmyndigheterna i många kommuner är riktigt tunna och står handfallna när det händer något. Men att fadern fick ett frispel och avrättade en 15 års grabb samt skadade 16 åringen svårt är beklagligt. Föräldrarna till grabbarna har helt klart ett ansvar, men många föräldrar har inte en aning om vad deras barn gör ute på kvällarna. Föräldrarna skall ut på byn och vandra kanske dom kan få ett litet grepp vad deras barn håller på med.
Oskar! Heder till dig som bryr dig om dina barn. Vi måste bli bättre på att se om våra barn. Dom är inga slit och släng varor som en del vuxna tror.
Jag känner också stark sympati för pappan som försvarade sina barn. Och enligt media så är det många som engagerar sig för pappan.


Mahl! Visst ska de vuxna ut på stan/byn och se efter sina glin, om dom nu måste vara ute. Men det är nog så att många barn kanske saknar ett riktigt hem att vara i och därför söker sig till kompisar i samma situation.
För några år sedan så hade vi ett gäng där jag bor som levde rövare ute på nätterna när vi andra låg och sov. De tände eld på flera sophus, som betecknades som mordbrand eftersom sophusen låg i anknytning till bostadshusen. Det var otryggt i bostadsområdet innan de åkte fast. Vad som helst kunde hända när man låg och sov! Ut med er föräldrar och se efter era ungar.
Annons
Att inte polis eller myndigheter bryr sig förstå jag,ringde polisen kl2 på natten när ett gäng slangade bensin han kunde inte fatta att jag arbetade.Tycker mycket synd om pappan och hans familj.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem