Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Problem med Windows uppdate

Problem med Windows uppdate

Hej, Kan någon ge mig ett tips till lösning av problem med Windows uppdate. jag har inställt på automatisk medladdning och uppdatering och skanning och hela köret till och med hämtning fungerar med sedan i slutet kommer texten att: Uppdateringarna kunde inte utföras. Har i detta nu ett 80-tal uppdateringar som datorn nojsar om vid varje start och avslut. Jag kör XP Home.

Roland
Antal svar på detta inlägg: 9
Får du något felmeddelande utöver den text du anger?
Hur länge har problemet pågått?
Är SP2 installerat
Ja SP2 år enligt datorns uppgift installerat.
Först kommer rutan med rubriken "Uppdateringarna installeras" och i rutan "Installationstillstånd:" Efter en stund (det är många uppdateringar) Kommer rubriken "Följande uppdateringar installerades inte" och så hela listan på icke utförda åtgärder. Har ett internetmodem med brandvägg så datorns brandvägg har jag bockat bort.
rolleson!!

Kör om ditt OS. Det löser problemet. Hoppas jag.

Därefter får du köra uppdateringarna manuellt. Har du 80 st så har du att göra en stund.

Tror inte automatisk uppdatering klarar så många. Kanske???
Annons
Prova detta

http://support.microsoft.com/kb/943144/sv
Hej och tack för support.
Det var precis vad jag gjorde tidigare (oppgradera OS med disketten för olika rutiner bråkade.
Du slog "huvudet på spiken" PerAsk, det var vad som behövdes. Har själv varit och nosat på de där sidorna men hittade inte rätt i all information.
Nu är problemet fixat. Tusen Tack

Roland
Kul när man gör något bra.
Bra att det löste sig
min dator påminde om en uppdatering av mitt windows XP igår

Som vanligt så genomförde jag uppdateringen och då uppdaterare den till internet explorer 7.
Så långt allt väl.
Men efter jag startade upp datorn så är internet explorer nu på engelska.
Hur kommer det sig när man gör en vanlig uppdateringså ändras språket utan man fått förfrågan om det?
Och hur ändra man språket i internet explorer. För övrigt är allt på svenska i min dator
sånt kan hända om man råkar ha en " multi language " version av windows på sin dator, tillexempel fujitsu siemens har kört med sådana på sina pc burkar, det är ett engelskt xp man lägger på först , sen ett språkpaket som ändrar menyerna till svenska ....
det kan även hända om man har ställt sina "nationella inställningar " på engelska i kontrollpanelen :)

Misströsta inte , du kan avinstallera IE 7 från kontrollpanelens läggtill / ta bort program och hämta hem den svenska versionen från www.microsoft.com/sverige/windows/products/winfamily/ie/default.mspx
Lycka till !
Hmm i mina inställningar i kontrollpanelen så äe det svenska som gäller för hela slanten. Men ändå blev uppdateringen på engelska.

Men jag gör som du skrev. Jag laddar hem den svenska versionen och installera den.
Tack för hjälpen

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem