Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

DVD Brännare

DVD Brännare

Hallå alla här på Internetstart!

I dag tänkte jag slå på stort och köpa en ny Dvd-brännare, men innan jag köper den så tänkte jag kolla lite med er här. Den jag tänkt mig är en med Lightscribe-teknologi som man kan "bränna" in etiketter med.

Det jag först och främst funderar på är, kan man bränna på vilken cd/dvd som helst? Eller är det speciella skivor?

sam för svar..

Bandit
Antal svar på detta inlägg: 7
Det krävs skivor med ett speciellt ytskikt för att man skall kunna utnyttja lightscribe-tekniken.
Måste kolla en annan sak innan jag handlar den... Kan man bränna t.ex. musik/bilder på vanlig skiva med en lightscribe brännare, eller är det speciell yta på bägge sidor?

Har en massa vanliga tomma cd skivor...
här en liten videosnutt som visar vad den gör

[ http://www.lightscribe.com/flash/LightScribe_Demo_Web.html ]

och för att få en färg så måste skivans yta ha den, allt bränt är svart
Annons
Tack Göcke..

Men jag tror att jag missförtås lite, det jag funderade på är följande: Enligt allt som jag sökt på om lightscribe så förklaras att det bränner etiketter på skivan, och att det visst ska finnas någon sorts plast rand som markering för brännaren. Så långt hänger jag med, men:

Jag hade en vanlig DVD brännare förrut och har både cd- och DVD skivor kvar som är tomma, kan man bränna information som foton på dessa med en lightscribe brännare? (inte etikett alltså). Jag menar har jag någon användning av de gamla skivorna som jag har kvar?

En sak till läser den skivor??

åter...
Jadå det är bara att bränna som vanligt.
Tack till alla som hjälpt till........

Bandit , det var därför jag ville visa videosnutten, den visar klart vad som
den kan göra,
bränna data
vänd skivan
och bränn bild

förövrigt är det som vilken cdbrännare som helst
lycka till

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem