Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bluetooth problem

Bluetooth problem

Har problem med att föra över data från mobilen K700i till datorn med bluetooth överföring.Kör XP home med USB bleutooth av märket Billionton.
Datorn och telefonen hittar varandra (oftast) men det går inte att kommunicera.Skulle tro att det är "SBT" som gör det men någon kanske kan hjälpa mig med inställningar och tips på ett bra program för redigering av telefonboken tex.//Anders
Antal svar på detta inlägg: 8
Hej Anders, själv så har jag ingen K700i men jag ställer mig undrande om, har inte K700i en egen mjukvara för det.
Annars om det är simkortet du menar så finns det ju billiga sådana läsare att sätta in simkortet i och läsa av.

när man sedan läser bluetooth så kan man ju misstänka att
det är drivrutinsproblem. har du kollat på märkets hemsida.
/göcke
Om du inte har senaste updateringen kanske det hjälper. På mobilen alltså.
Men det är nog som Göcke skriver, att SE har ett eget prog för det.
Hej!

Jag har också skaffat mig en K700i. Men jag kör med deras Synkställt (DSS-25).. för att kunna uppdatera programvaran via webben. Med deras program så funkar överföring av bilder och sånt inte speciellt bra, problem att ansluta trots att det står att telefonen är synlig. Så jag kör med ett annat program istället.

Någon som vet när Version R2N kommer till sverige?

Mvh Johan
Annons
Hej Göcke Jodå det följde med en cd med mjukvara men jag får inte till det med den heller.Har väl övervägt att skaffa en sim kort läsare men vad sjutton det ska väl gå att kommunicera med bluetooth så jag är nog lite envis.Nu har jag visserligen USB 1.1 på datorn men jag har inte hittat något som säger att det inte skulle gå.I den kjukvaran som följde med fanns det en massa prog och jag har provat alla utan resultat

Hej Elias Jag har den senaste uppdateringen i telefonen.

Hej Johan Vilket program använder du som fungerar
fick en
kan det vara hastigheten på överföringen som blir för snabb.
datorn jobbar snabbare än bussen hinner med såattsäga.
Göcke vad gör man åt det med dagens snabba datorer,skulle nog tro att felet ligger i någon inställning eller i telefonen för det funka med min Nokia innan jag köpte en SE,men även då var det lite strul med kommunikationen.
Har försökt att prata med supporten men det verkar gå segt där !!!!
Har även provat på en Laptop med annat OP men det var lika där så felet ligger nog i telefonen.
Enda problemet jag haft när det inte funkat att kommunicera fast jag hittar enheten är att det saknas någon drivrutin eller att det inte funnits programvara.
Hej!

Jag kör med programmet FMA så länge tills jag fått det andra att funka..

Mvh Johan

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem