Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Mopedbil

Mopedbil

Vad tror ni om framtiden för detta fordon. Jag tar hellre bussen, om jag får välja. Är man invalid så är det en genialisk lösning. Men vi som är friska.??

Hur fräckt är det att hämta sin älskling på lördag när man är 20 år i en mopedbil. Då får man vara blind av kärlek. Ibland är vi det det. He,he!!

Min sista bil var en Honda, innan jag började köra mot rött ljus. Den var så snabb i accelerationen att ryggstödet blev utslitet först. 0-150 på 3/sek.

Den "accelerationen" tyckte jag var långsamt. Hur skulle jag klara en mopedbil. Så mycket benzodiasepiner finns inte. (Sobril)
Antal svar på detta inlägg: 3
En mopedbil är en e-moppe med tak. Kan i nödfall köras i städer. Ha,Ha, skulle jag stuva in min älskling i en sådan,skulle hon aldrig komma ut igen.
Vilken tragik!!!!!!
leiake
Normalt mäts acc från 0-100/s. Gäller nåt annat för leksaksbil/takmoppe?
Nja, mopedbilen tror jag inte är någon hit för ungdomar. Dessutom är
den ganska dyr. Man kommer väl ihåg sin egen debut när "lappen" var ny för 48 år sen, då skulle det gå undan i valsverket. Med åren har man förhoppningsvis blivit något förståndigare.

Fast mopedbilen kan nog vara någonting som man anammar när man blir
ännu äldre. I området där jag bor finns några stycken som framförs av
något äldre men galanta damer. Praktisk att ha som shoppingbil och slippa kånka med tunga kassar, som också är eländigt när man blir lite till åren och dras med en del krämpor.
Man får fälla ihop rollatorn och stuva in den i lilla moppebilen sen bär
det av till friheten om än inte så fort......

Den ljusnande fritid är vår.....

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem