Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Tp_Test BBB

Tp_Test BBB

Har BBB och kör testen på Min dator vi ha tre kabelanslutna + 2 trådlösa betalar för 24/1MB men i min kommer jag inte upp i mer 4MB ner och 0.33 upp svarstid på 29 ms Dom andre 2 11 MB ,kan de vara nätverkskortet som bråkar ? är ju lätt att köpa nytt men om de kan finns någon som känner igen problemet är jag tacksamm
Finns de några inställningar man kan ändra fö ratt de ska gå fortare
MVH Jinsson
Antal svar på detta inlägg: 6
Säg till ditt bredbandsbolag ! nu ! och det finns ett program IP stay up.

Men inte för än ditt bolag tilldelar dig mer "fart".
Har det varit så hela tiden, eller har problemet uppstått nu.
Hur är det i de andra två burkarna?
dom andre 2 burkarna kommer upp i ca 11Mb ner å 0.7 upp svarstid mellan 15-18ms BBBsäger att när dom mäter min anslutning ligger jag på 17-18 Mb,och att det är min Rauter som stryper hastigheten
Annons
Har 4,14 0,69 Betala för 8mb

Jag har Glocalnet och 8 Mb men på min fasta dator ( ansluten med nätverkskabel ) kommer jag bara upp till 2,75 Mb när jag kör tptest.se.

Jag har ringt och pratat med Glocalnet och de säger samma som jisson beskriver att BBB svarade, nämligen att det troligtvis är routern som stryper hastigheten. . Men så vitt jag har kommit fram till så är det inte routern. . Jag provade nämligen att koppla bort routern och anslöt kabeln direkt till ADSL-modemet. . Men det blev ingen förändring/förbättring, utan fortfarande bara 2,75 Mb.

Däremot när jag testade med min bärbara Toshiba och anslöt den med nätverkskabeln då kom jag upp i 5,86 Mb. . Vilket inte är så dåligt när jag har 8 Mb i abonnemanget.

Jag har även provat att stänga av alla antivirus och anti-spam, mm program och kört tptest.se men det är samma klena resultat 2,75 Mb på min fasta dator. . Så nu lutar jag åt att det kanske är något med nätverkskortet som segar ner hastigheten. .

Vi får avvakta och se om det är någon som kommer med någon bra förklaring och ett bra förslag på hur vi ska få upp hastigheten. . Det hjälper förmodligen inte att byta till etanol.
Jag testade med att sätta i ett nytt nätverkskort från Sweex 10/100
allt blev bara sämmre svarstid på 44ms upp 0,25 ner 3.8 Vad kan man ändra på för att de ska gå fortare Mycket tacksamm för ideér
Jinsson

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem