Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Fonder

Fonder

Kollar på TV1 just nu om fondsparande, man blir ju mörkrädd. Tycker nästan det där om köttfärsen är en fis i rymden jämnfört med det här. Finansinspektionen och Konsumentombudsmannen måste ju blivit mutade som inte sagt något alls på 8 år, detta är ju kriminellt beteende, stadsfientlig verksamhet när halva svenska befolkningen blir lurade. Dessa förrädare ska ju ha livstids fängelse. Dom mörkar utvecklingen med olika index för att det ska se ut som om det går bra för en fond, som det egentligen går dåligt för, fy fan vad dåligt. Speciellt när de tar en årsavgift på 1,5 % och tjänar miljarder år ut o år in bara på det. Dags att stämma banker tycker, dags för allmänheten att reagera. Tänk om alla tog ut sitt sparande, då skulle huvuden rulla som korvskivor i luften. Man mår illa av att se sånt här, men blir inte förvånad. Inte konstigt att moralen i samhället får sig en knäck. Snälla Svenska folket, vi stämmer bankerna för bedrägeri. Imorgon ringer vi Leif Silbersky.OK?
Antal svar på detta inlägg: 5
hogan!!

Kan bara hålla med dig! Det är ekonomi när den är som högst!!!!!

Vi får betala!! Hur ska vi får tillbaka våra pengar som dom ruffat åt sig???
Tja Thomas2!

Vet inte, funderar på att ringa en bankrånare men hittar ingen i telefonkatalogen...men något måste göras för jag blir så arg, sparar både åt mig själv, och till min liila grabb på 5 år. Känner mig grundlurad. Hoppas dom sover gott inatt efter det här inslaget på TV, tycker Uppdrag Granskning är skitbra, borde få lilla nobelpriset.
Det blir nog förändring efter detta??? Men hur?? Dom hittar bara en annan väg att tjäna pengarna på.

På något sätt får vi nog betala "kalaset".

Man blir ju vansinnig pengar som man spara till sina barnbarn: Var tar dom vägen??
Annons
Det är sant Thomas2!!

Men det borde bli ramaskrik efter det här, mer än köttfärsnyheten tycker, det här är ju mycket värre än att ICA lurar kunder.

När man bedrar medvetet halva svenska folket, borde man hängas ut på en skampåle tycker jag!!

Får väl se vart det leder som sagt, för lika förvånad blir man ju inte heller om dom går fria, dom mutar väl bara nästa instans osv...sorgligt!!
Hej Hogan!

Håller med dig i stort.
Men tycker vi äntligen borde gå in för att uppfinna ett nytt ekonomiskt system överhuvudtaget istället.
Med tanke på alla komentarer du fått, så verkar många må dåligt av det, en del t.o.m. håller på att bli vansinniga.
Jag menar ett system som mer stämmer överens med våra miljösträvanden.
Alltså en ekonomi värt namnet EKONOMI (Hushållning).
Bland alla olika system, så finns inte detta i dag!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem