Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Webbläsare

Webbläsare

Efter att studerat vad som finns att tillgå inom detta område på senare år så får jag nog krypa till korset angående mitt uttalande om IE7.

Störst är dom förvisso. Men kanske inte bäst på allt.

Jag grundade mitt påstående på gamla tider. Åren går så fort.

När man handlar med värdepapper på Wintrade så krävs det att man har IE än idag. Nordea hade samma villkor då. Därför tog jag för givet att IE var bäst.

Den som vill ha en gratis webbläsare som är snabb, skall tydligen välja den
norska Opera. Jag provade. Märkte ingen skillnad. I så fall försumbar.

Men jag vidhåller att IE är bäst att använda för en normal användare. Det blir bekymmer ibland. Men dom blir mindre.

Om någon månad kommer IE8. Enligt utsago en dröm. Vi får se.!
Antal svar på detta inlägg: 8
Har haft IE6 sen jag köpte dator 2004, den funka utmärkt!! Pepar,Pepar ta i trä. Jag vågar inte byta till någon annan,det blir nog bara strul..
IE är segt som tusan om man jämför med Firefox dessutom säger dom att Firefox ska va säkrare

men en viktig sak som man inte ska glömma är att man ska ha IE installerat då vissa sidor enbart kan visas med IE till exmpel om man vill köra onlinescan eller om man behöver kolla på Windows update
finns säkert fler exempel men det är vad jag kommer på

prova Firefox o se skillnaden är min åsikt är den inte bra så avinstallera bara svårare än så är det inte
Har kört med IE i flera år, tills jag bytte till firefox för ca 6 mån sen.
Jag tycker att Firefox är betydligt snabbare, även säkrare hävdar många experter.
Annons
Thomas2!

Du kan ha flera webbläsare på din hårddisk.

IE är ju standardläsare och ingår i Windows. Detta ser du på följande ställe.

Verktyg/interalternativ/Program. Vill du inte ha IE som standardläsare så får du vidtaga åtgärder. Men det är lite krångel.

Är du som jag nöjd med IE så finns det ingen anledning att laborera med detta. Huvudsaken är ju att man kommer ut på nätet tycker jag. Sedan vilken läsare som gör det jobbet är ju oväsentligt om det funkar bra.

P.S! Varför har du inte IE7. Den skall du ha tycker jag.!!
Leiake!

Det är pricis det jag menar, byter man webbläsare bli det en massa krångel för en datar1 som jag!
Håller med leiake: IE7 är mycket trevligare än IE6.
Det som är bra med Firefox är ju att man bygger upp det lite som man vill.

Sidor som kräver IE öppnar man t ex genom att lägga in "IE tab" som add on. Den hittar man på:
https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/1419

När man installerat den så går man in på verktyg/IE tab alternativ och skriver in vilka sidor som skall öppnas med IE-motorn.

Alternativt kan man högerklicka på en länk och välja "öppna länk i en IE-flik"

Jag har kört det några år och det fungerar utmärkt.
Wildwanderer !

Beror det inte på vilken lina man har oxå. Jag har 24 MB. Då märker man inga nämnbar skillnad. Inte hos mig i alla fall.

Jag vill inte att det skall vara segt.Men det är det vid 17-tiden hos mig. Varje vardag. Kvittar vilken läsare jag har.

Men vis av erfarenhet så har jag lärt mig att inte lägga mig i vilken webbläsare som medlemmarna använder. Huvudsaken alla är nöjda med den dom väljer. Det finns visst 100 att välja på. He,he!!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem