Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: TV, film och musik

Fil problem

Fil problem

Har laddat ner en film i formatet ISO är det vanlig dvd format eller vet någon ett bra program som konverterar denna fil till dvd format?
Antal svar på detta inlägg: 7
en ISO fil är en samlad kopia av en cd av något slag till en ensam fil.

den monteras med något program typ Daemontools eller brännarprogram typ Nero , ligger filen på hårddisken så ser det ut som om man har erhållit
en ny cd-spelare med en skiva i när man monterar isofilen, den får alltså en egen enhetsbokstav.
när den sedan är monterad , går det att kopiera den till en cd/dvd
Ok.. Så om jag har laddat ner en ISo fil, är det bara att bränna den på cd eller dvd skiva och köra i dvd spelaren? Lillebror har skickat den med mail..
Hej bandit!
http://www.magiciso.com/tutorials/miso-burnwin.htm
om det är freeware eller shareware det vet jag inte men det är ju bara att prova. isoformat är jag inte så hemma på men nero klarar ju de mesta så testa me de me om du ha de brännarprogrammet. sök annars på filehippo.com dom har de mesta i programväg. gratisebra.com har oxå en massa program de e bara å söka. brukar själv få hem img eller divx samt xvid å de e lite lättare.
hoppas att detta kan va till nån hjälp.
Annons
ja men du måste gå igenom denna montering och via något program som klarar uppgiften

det är alltså väldigt snarlikt en zipad fil som i sin tur innehåller flera filer

iso filen är just bara en fil när den kommer till dig
Det är bara att öppna iso filen med t ex deamontools, o då som göcke skrev så dyker det upp cd-läsare. Sen är det bara att välja kopiera dvd i ett brännarprogram. Deamontools lurar datorn att det finns en till cd/dvd enhet.
Tackar allihop!

Jag ska prova och se om det fungerar, har Nero 8 ska ladda ner deamontools och testa..
http://swedish.toggle.com/lv/group/view/kl37950/Magic_ISO_Maker.htm

Här hittar du Magic ISO som du kan ladda ned och installera.
I det programmet kan du även bränna filen till DVD

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem