Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Data humor

Data humor

Det kom ett mail till supportavdelningen:

Bästa Supportavdelning.

Förra året uppgraderade jag från Pojkvän 5.0 till Man 1.0 och märkte en prestanda försämring i blommor- och smyckesprogrammen (som fungerade alldeles utmärkt under Pojkvän 5.0).

Dessutom så avinstallerade Man 1.0 massor av värdefulla program, som Romans 9.9, men installerade istället oönskade program som Tipsextra 5.0 och Sportnytt 3.0.

Konversation 8.0 fungerar inte längre och Husstädning 2.6 kraschar helt enkelt systemet. Jag har försökt köra Tjat 5.3 för att fixa problemen, men det hjälper inte. Vad ska jag göra?

Hälsningar från Desperat.


Bästa Desperat,

För det första, kom ihåg att Pojkvän 5.0 är ett underhållningsprogram, medan Man 1.0 är ett operativsystem. Försök att köra kommandot C:\JAG TRODDE DU ÄLSKADE MIG och installera Tårar 6.2.

Man 1.0 kommer då automatiskt att köra programmen Skuldkänslor 3.0 och Blommor 7.0.

Men kom ihåg: Flitigt användande kan orsaka att Man 1.0 återställer sig till Tystnad 2.5, Happy Hour 7.0 och Öl 6.1.

Öl 6.1 är ett mycket dåligt program som skapar Snarka högt.Wav filer. Vad du än gör, Installera INTE Svärmor 1.0 och försök inte att installera ett annat Pojkvänsprogram! Dessa program stöds inte och kommer att krascha Man 1.0.

För att summera så är Man 1.0 ett bra program, men det har ett begränsat minne och tar lite tid på sig för att lära sig nya funktioner. Du kan dock överväga att kanske köpa lite extrautrustning för att öka prestandan.

Personligen rekommenderar jag Varm mat 3.0 och Sexiga underkläder 6.9.

Lycka till, Supportavdelningen
Antal svar på detta inlägg: 8
Har kommer en till datavits.

Support: IQ Fiskpinne

En person ringde och undrade varför han inte kunde se vad han skrev i Microsoft Word. Alla andra applikationer fungerade fint när han skrev något i dem, det var bara i Word som det inte kom något på skärmen. Då supporten gått igenom de flesta felsökningarna kom de fram till att personen hade valt en vit färg för texten, och då bakgrunden också var vit så blev det som det blev.

En användare ringer sin interna Helpdesk och frågar undrande:" Jag har slut på mappar till min dator. Är det hos er man beställer nya?"

En man ringde in för att klaga på att hans tangentbord inte fungerade längre. Han hade rengjort det genom att fylla sitt badkar med tvål och vatten och sedan sänkt ner tangentbordet i vattnet i en hel dag. Som om det inte var nog så hade han fortsatt med att ta bort alla tangenter och tvätta dem individuellt.

En dag ringde en kund till supporten som berättade att hans bärbara datorn pep varje hel timme, oavsett om han hade den på eller av. Han hade blivit så frustrerad att han dragit ur strömsladden och tagit bort batteriet men datorn pep ändå varje timme! Efter några meningslösa felsökningar sa supporten att han skulle ringa tillbaka efter att ha funderat lite mer. Då han ringde upp igen berättade kunden att han hade hittat problemet. Hans klocka stod på hans skrivbord och det var den som hade pipit hela tiden, inte datorn.

En annan kund ringde in för att klaga på att han inte kunde faxa någonting. Efter fyrtio minuters felsökning upptäckte suppor-ten att kunden försökt faxa ett pappersark genom att hålla det framför skärmen och upprepat trycka på "Sänd-knappen".

En arg kund ringde till supporten och meddelade att hon inte kunde få sin nya dator att fungera. Efter att ha försäkrat suppor-tern om att alla sladdar var i frågade supporten vad som hände då hon tryckte på datorns startknapp. "Jag tryckte och tryckte på den här fotpedalen, men inget händer." Fotpedalen visade sig vara datormusen...
Kära mahl!
Denna va kanon!!! Får hoppas att de bara va en vits å att den inte har nån verklighetsbakgrund. men som support får man väl höra ett å annat.
Användarens morgonbön..... He,he!!

Fader Dator
Fader Dator som är i centralen
Helgad varde din skärm
Tillkomme Ditt tangentbord
Ske din vilja såsom i minnet
så också på printern
Vår dagliga lista giv oss idag
och förlåt oss våra misstag
Trots att vi icke förlåta dem såsom fel-
programmerare äro
Inled oss icke i långa svarstider
utan fräls oss från dumpar
Ty centralen är Din och Makten
och Användarna i Evighet!
ENTER
Annons
leiake din gamle skämtare.
du e ju som vanligt på hugget.
va får du allt ifrån?
Mors lilla dator
Mel. Mors lilla Olle

Mors lilla dator åt skogen gick,
mitt i programmet sade det klick
svart bidde skärmen och minnet försvann,
den informationen kan ingen få fram.

Brummelibrum vad brummar där?
Det sprakar och gnistrar, ett jordfel det är!
Blixtrar blå från burken det slå,
bara jag slapp att så ensam här stå.
Bästa IT helpdesk!

Förra året uppgraderade jag från Flickvän 7.0 till Hustru 1.0.

Så fort jag hade installerat programmet märkte jag att det började kräva att jag skulle installera Barn 1.1, 1.2 och 1.3. Det tog en massa tid och krävde en massa resurser. Det stod det inget om i programspecifikationen.

Dessutom installerade sig Hustru 1.0 i alla andra program och dyker upp så fort jag startar datorn - och övervakar alla mina aktiviteter.

Gamla program som Pokerafton 10.3, Fyllefest 3.5 och Söndagsfotboll 50 fungerar inte längre. När jag försöker starta dem får jag felmeddelandet:

'Du har utfört en otillåten aktivitet. Stäng genast ner alla program som inte stöds av Hustru 1.0 !'

Det är omöjligt att hålla Hustru 1.0 i bakgrunden medan jag försöker köra några av mina favoritprogram.

Jag har funderat på att återgå till Flickvän 7.0, men jag kan inte ens avin- stallera Hustru 1.0.
Kan ni hjälpa mig? Tack på förhand !

/Frustrerad och förvirrad
----------------------------------------

SVAR FRÅN HOTLINE

Bästa Frustrerad och förvirrad !
Problemet du beskriver är mycket vanligt och många klagar över samma
sak.

Orsaken till problemet är ett grundläggande missförstånd. Hustru 1.0 är inte, som många män tror, ett nytto - och underhållningsprogram, utan ett operativsystem som är designat för att styra allt.

Att försöka gå tillbaka till Flickvän 7.0 när Hustru 1.0 är installerat är dömt att misslyckas. Några har försökt med att installera Flickvän 8.0 eller Hustru 2.0, men det har slutat med att de fått fler problem än vad de hade med Hustru 1.0.

Vi rekommenderar att du behåller Hustru 1.0 och försöker göra det bästa av situationen, samt att du eventuellt läser hela kapitel 6 i anualen 'Vanliga programfel'. Datorn kommer att fungera perfekt så länge du tar ansvar för alla systemfel, oavsett vem som har förorsakat dem. Det räcker med att du skriver: / FÖRLÅT, så återvänder styrsystemet till normaltillståndet.

Hustru 1.0 är ett storartat program som dock kräver ett visst mått av underhåll. Du kan försöka med att köpa tilläggsprogram för att öka funktionaliteten. Vi rekommenderar Blommor 2.1, Choklad 5.3 eller. i extremfall mjukvarupaketet Päls 2008.

Vi avråder å det bestämdaste från att installera Älskarinna i kortkort 3.3 eftersom detta program inte stöds av Hustru 1.0 och kommer att resultera i att Hustru 1.0 avinstallerar sig själv och därmed avlägsnar 50% av systemresurserna. Älskarinna i kortkort 3.3 kräver själv stora resurser, som inte finns kvar efter det att Hustru 1.0 har avinstallerat sig själv.

Vänligen
/Hotline
Är Bill Gates djävulen?
Konverterat till ASCII-värden:

MS-DOS 6.21
77+83+45+68+79+83+32+54+46+50+49 = 666

WINDOWS95
87+73+78+68+79+87+83+57+53+1 = 666

En tillfällighet? Skulle inte tro det!

Bill Gates riktiga namn är William Henry Gates III. Om man konverterar hans nuvarande namn till ASCII-värden och adderar hans (III) så ger det följande svar:

B 66
I 73
L 76
L 76
G 71
A 65
T 84
E 69
S 83
+3
———
666

Brev till en webbmissbrukare
Till min kära make.

Jag skickar detta brev via Internet, så att jag kan vara säker på att du kommer att läsa det. Jag ber om ursäkt för metoden, men jag tänkte bara berätta vad som hänt här hemma sedan din dator gjorde intåg i våra liv för två år sedan.

Barnen mår bra, Erik är sju år gammal nu och är en begåvad och vacker pojke. Han har börjat intressera sig för konst. Han gjorde en familjetavla i skolan och alla personer blev mycket bra, han lyckades också med ditt bakhuvud. Du kan vara väldigt stolt över honom.

Lilla Anna fyllde tre år i september. Hon är väldigt lik dig när du var i den åldern. Hon är söt och också väldigt smart. Hon minns fortfarande att du umgicks med oss hela hennes födelsedag. Det var en fin dag för henne, trots att det blåste och vi hade strömavbrott.

Jag mår bra. Jag blonderade håret för ungefär ett år sedan, och upptäckte att det faktiskt är mycket roligare. Hans... …jag menar herr Olsson, avdelningschefen, har visat ett stort intresse för min karriär och har blivit en god vän till familjen.

Jag har upptäckt att städningen har blivit mycket enklare sedan jag insåg att du inte stördes av att bli dammsugaren, men att damningen gjorde att du nös. Huset är också fint. Vi målade om vardagsrummet förra året, jag är säker på att du märkt det. Jag såg till att skära hål i skyddsplasten så att du inte skulle störas.

Ja, min kära, jag måste tyvärr sluta nu. Hans, eh, herr Olsson har bjudit oss på skidresa och jag måste packa. Jag har anställt en husa som kommer att ha hand om huset medan vi är borta. Hon kommer att städa, fylla på din kaffekopp och servera dina måltider vid skrivbordet, precis som du vill ha det.

Jag hoppas att du och datorn kommer att ha det bra medan vi är borta. Jag, Erik och Anna kommer att sakna dig. Tänk på oss medan datorn startar om.

Kram, Karin.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem