Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Inloggning???

Inloggning???

Helt plötsligt ska jag klicka på namnet för att logga in vid uppstart.Detta kom helt utan förvarning och utan att jag hade gjort något (tror jag i alla fall!). Eller kan jag ha gjort något ändå och i så fall vad? Hur kan man ändra tillbaka? Återställning? Jag är ensam användare av datorn. Mystifico, tycker jag.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

hviktor:
Tankeläsare som jag är förmodar jag att du har Win XP som O/S.
(alltid bra om lite mera uppgifter framkommer om man vill ha hjälp)
Gå till kontrollpanelen / användarkonton / inloggningsalternativ / bocka av eller ifrån enl önskemål
Glad påsk
Inte konst då! Om man är tankeläsare! Jodå det är XP. Men inloggningsalternativen är ju inloggning på det ena eller andra sättet? Det jag är ute efter är det inloggningsfria alternativet som jag hade innan.
En riktigt GLAD PÅSk själv!
hviktor:
Jag har båda rutorna ibockade, och vid start kommer välkommen-text upp. sedan klickar jag inte någonstans, utan skrivbordsbilden kommer upp efyter ett tag,
Annons
Nu har jag testat med båda rutorna ibockade: Samma skit ändå! Namnet kommer upp som det ska klickas på. Det måste vara något annat rackartyg? Har vi inte samma OS? Jag har en annan dator och den tuffar på som vanligt.
Jag har också råkat ut för detta någon gång. Vid något tillfälle kunde jag komma vidare med Tweak UI, men sist gången var jag tvungen att installera om datorn.
Om du har en annan dator som tuffar på som vanligt, är det väl bara att jämföra inställningarna ifall det är nåt som skiljer dem åt. För det är nog i
kontrollpanelens användarkonto du skall göra inställningar förmodar jag.
Lcka till !
Jo, det har jag gjort och det är samma: Båda rutorna ibockade. Så det måste vara något annat som ställer till det. Det ju inget stort problem, men det skulle vara intressant att veta om man kan göra något åt det och vad som har orsakat den plötsliga ändringen. Vill inte gärna installera om allt, det tar ju så mycket tid från en "jäktad pensionär!"
PerAsk kommer med tippset TweakUI , det andra är att hacka i registret
här skriver de lite om detta
[http://www.pchemma.se/content/tips.jsp?t=577&s=20]
eller detta
[http://ftp.idg.se/pfa/extramaterial/pdf/snabbarestart.pdf]
Thank you wery mycket.Göcke! Det senaste med snabbare start-tipset funkade alldeles utmärkt! Autoinloggning: Fina grejer om man som jag är ensam brukare av datorn.

Men jag kan inte helt släppa tanken på vad denna ändring beror på?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem