Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Glömt lösenord

Glömt lösenord

Hej. Jag har en gammal bärbar dator av märket Toshiba. Nu är det som så att: När jag försöker att starta den så kommer det upp en ruta som säger. Ange lösenord. Jag har inte en aning om vad lösenordet är. Frågan är då. Går det att komma förbi lösenordet på något sätt.
Tacksam för svar. Göran i KIL
Antal svar på detta inlägg: 9
pjulimut!!

Försök 1234 eller 0000.
det finns en grej du kan göra beronde på om du har lösen på administratör kontot. starta i felsäkert läge (f8 trycks in vid uppstart) om de ej finns lösen där kan du gå in och ta bort andra lösen i kontroll sen användarkonton.

lycka till
Logga in som administratör, vilket du gör i felsäkert läge. F8 precis innan uppstarten. Högerklicka på mappen det gäller, välj Säkerhet och sedan Avancerat. Därefter väljer du fliken Ägare och byt ägare.
Annons
Vad är det för operativsystem på datorn? Windows 2000, XP....
Har den diskettstation och/eller CD/DVD?
Operativsystemet är Windows 2000. Ingen diskettstation, men CD/DVD
Jag vet inte hur dataduktig du är, men om du inte kan själv kanske du har någon bekant som kan hjälpa dig.
Det finns en rar-fil om du klickar på länken nedan, om du packar upp den finns det en iso-fil som du kan bränna på en CD. Det går att stara datorn på den CD:n och byta lösenordet.

Men som sagt du behöver viss kunskap för detta. Inte för själva lösenordsbytet. När datorn startat ser det väldigt mycket ut som windows, även om det inte är det.

Lycka till.

[http://minipe.org/MiniPE.v2k5.09.03-XT_UPDATED.rar]
Använd ERD COMMANDER 2005
klockrent, bara att ta bort/byta lösenord utan att kunna originalet.
Det här "Ange lösenord" är det ett lösenord som kommer FÖRE windowsinlöoggningen så kan du stänga av den funktionen i bios. På många maskiner finns det också en bygel på moderkortet som stänger av en sådan funktion.
pjulimutt

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem