Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Sommartid igen

Sommartid igen

Hej då var det dags att ställa om klockorna igen.
Kommer ni ihåg att den skall flyttas fram en timme i natt.
Antal svar på detta inlägg: 8
Trodde hela världen bytte till detta löjliga sommartid men det är bara halva. Vad är det för fel på normaltid. Jag har sagt det förut och säger det igen.

Sluta med detta löjliga.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Sommartid
Sommartid är bra, man får lite mer ljusa timmar när man kommer hem på kvällen efter jobb.
Visst är det ju bara en tidsförskjutning, men man rutar in samhället, arbets och öppettider efter detta.
Man kunde ju också gått upp en timma tidigare... men det är lättare att motivera sig att komma ur bingen när klockan visar hur sent det har hunnit bli!

//Breeze
Vilket år infördes sommartid,någon som vet??Kommer i håg??Det är bra att det blir ljusare kvällar, Tänk att sitta på sjön... ljust till framåt 2300, och det nappar bra Gösen är på hugget...
Annons
I Grönköping Veckoblad kan man läsa om detta med omställning av klockan till sommartid.
GV skriver att det är just detta som är orsaken till den globala uppvärmingen eftersom solen kommer att lysa en timme längre under hela sommaren och därmed orsaka en betydande temperaturhöjning av planeten.

Därför uppmanar man alla länder att sluta med detta miljömässiga hot.
1980
Fråga - är det inte sista söndagen i mars då klockan skall flytta fram 1 tim? Alltså natten mot måndag?
Nej - jag tänker nog fel - ursäkta!
Natte mot söndag. Jag trodde att det var på 70-talet tack Wacko!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem