Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Inaktiverade tillägg

Inaktiverade tillägg

Kommer ett meddelande att tilläggen i IE är inaktiverade. Går till verktyg/hantera tillägg och där ser alla tillägg ut att vara aktiverade. Kan man leta på några fler ställen?
Antal svar på detta inlägg: 7
verktyg / internetalternativ / program / Hantera tillägg

men tror inte det hjälper dig
uffe_gus

Om flashplayer är installerad så är nog felet där.
Du kan prova med en ominstallation på den gamla www.adobe.se.

Flashplayer går tydligen inte att avinstallera.

Om det inte blir bättring så får du formatera med allt det innebär. Det rådet
ger HP:s support.
Kan inte koppla upp mig mot Adobe. Sidan kan inte visas. Verkar vara den enda sidan som jag inte kommer åt. Undrar varför?
Annons
uffe_gus

Där är felet. Avinstallera allt som heter Adobe, och försök installera igen.

Annars är det formatering som gäller.
HP:s support pratar smörja. Efter en avinstallering ligger det ofta kvar en del dynga i registret och i systemmapparna. Dessa nycklar och data måste också bort. När det är gjort installerar man på nytt. Jag kör alltid uniblue registrybooster 2 efter en avinstallation för att få bort skräpet efter en installation/avinstallation. Det finns flera olika registerrensningsprogram som är bra. Men att hålla på att formatera bara för att tillägg inte funkar i IE är inte rimligt.
Gick in i routern och nollställde den. Skapade nya inställningar för klienterna, d.v.s. ungarnas och mina datorer och vips så funkade det. Tog bara fyra dagar att komma på detta. Man kanse inte är någon "rocket scientist" i alla fall. Tackar alla för visat intresse.
uffe_gus , tack för feedbacken. den kan säker hjälpa andra

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem