Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Trådlös telefon

Trådlös telefon

Råkade igår i ett anfall av en viss irritation slänga min gamla Panasonic trådlösa telefon i väggen. Vaknade i morse med en viss ångest och snabbt så insåg jag att jag faktiskt behöver en teleon, helst en trådlös sådan.

Jag skulle vilja ha lite rekommendationer på bra märken. Kan nämligen noll om telefoner. Den får gärna ha dubbla handenheter.

Tack på förhand,

EZ
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Siemens gör bra telefoner. Panasonic har jag också bra erfarenheter av. Googla på Siemens SL 370, inte billigast men det är ju sällan den billigaste fyller ens krav.
Aaah, tackar. Skall genast kolla in den. Priset är ovidkommande i sammanhanget.

EZ
Den var mycket fin. Men det finns en som heter SL 560. Är inte den ett strå vassare?

EZ
Annons
Lite osäker på om du kan ha flera handenheter till den.

Kolla på pricerunner och bocka i de modeller du vill jämföra så kan du enkelt se skillnaderna.

http://www.pricerunner.se/cl/10/Fasta-telefoner?q=siemens&s
earch=siemens&ref=ahw
OK, skall kolla in dem. Tänkte ändå åka till stan i morgon så jag kan kika på dem i affären. Siba verkar ha det lägsta butikspriset.

EZ
Har hört att dessa trådlösa telefoner kan störa trådlöst nätverk. Någon som har erfarenhet av detta?
Trådlösa nätverk ligger väl runt 2,4 GHz och DECT-telefoner tror jag ligger runt 1,8-1,9 GHz. De borde inte störa varandra. Det som skulle kunna innebära problem är ju istället trådlösa möss och trådlösa nätverk, de ligger ju båda på 2,4 GHz. Själv hade jag bekymmer med två trådlösa möss på skrivbordet som störde varandra. Jag svor ve åt Logitechs mus innan jag kom på att det satt en likadan i den bärbara. När jag drog ur och stängde av den ena så funkade den andra nästan perfekt.
ElectricZombie.
Frågar man 10 personer så får man minst 10 olika förslag, här har jag ett förslag. Motorola modell ME 4251 serien. En högtalande telefon, bra att ha när telefonkön är lång eller när man ska skriva och titta och lyssna samtidigt, jag har den bredvid min dator och den stör ingenting...
När det är radiofrekvenser med i bilden, så räkna alltid med att de kan störa annan utrustnig. om de är i närheten av varandra.
Det handlar där inte bara om att de ligger på samma frekvens, utan är mer betingat av blandning av frekvenser, men är en för lång historia att ta här.

men det skall inte stoppa er att köpa trådlösa telefoner.
Jag har en från topcom som ska vara både fuktsäker och slagtålig.
Lång räckvidd är det på den också.
Kostar runt 600 på kjell&co.
Det är dock inte dubbla handenheter på den.
Det (ännu mera) positiva är att man behöver inte ha laddaren i anslutning till telefonuttaget utan det räcker med 220V.

Jag tycker om den för räckvidden och att den är tålig mot väta och stötar men ljudet är kanske inte det bästa och klockan hakar efter men det kanske bara är på min.

Den håller nog för några raseriutbrott också: )
Var det därför du vill ha dubbla handenheter?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem