Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hund träning

Hund träning

Hej på er.
Tänkte bara höra om det är nån här som tränar nåt med sin hund, eller har något som du använder dig av när du ska "köra ur" hunden?

Själv har jag ju en blandis (97% rottweiler & 3% schäfer). min tanke är att börja köra IPO ( Internationell PrövningsOrdning) som består av de tre delarna ABC A=spår, B=lydnad och C=bitarbete (skydd).
Men då det är en blandis jag har så kommer det bara att bli träning med denna jycke då jag inte får tävla med blandis.

När det kommer till att snabbt trötta ut min kille så kör jag ett spår på ett par hundra meter så är saken biff, han sover garanterat nästan så fort han kommer in.

// Noflo
Antal svar på detta inlägg: 2
Hejsan..har ingen hund själv men min dotter har två schäferkillar och håller på med den träning du avser. Kanske du genom hennes sida kan komma i kontakt via gästboken å sen genom mail få lite tips. Hon tävlingstränar sina hundar. Kolla in på ; http://www.kippenbus.se/ så får du se.
hej, har tre taxar. Håller på med viltspår men skall även detta år försöka se hur det fungerar i gryt.
Brukar ha lite aktiveringslekar här hemma. Sätt gottgott i en pet flaska så har dom nå o pyssla med en stund

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem