Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Excel och fel 1706

Excel och fel 1706

Hej, är ny här som registrerad men har tittat här då och då förut.

Sen ett par dar kan jag inte öppna Excel i XP Prö. Först kommer "Vänta medan Winows konfigurerar Microsoft Office XP standard" och sen "Den funktion du försöker använda finns på en nätverksresurs som är otillgänglig"
Vid avbryt kommer "Fel 1706. Det gick inte att hitta nödvändiga filer" och sen "Ett allvarligt fel inträffade under installationen."
Jag har inte installerat något alls sen jag använde Excel senast (förutom uppdatering av Java) och vill inte insallera något. På engelska sidor har jag hittat att det KAN vara ett virus (låter otroligt om Norton funkar) eller att man måste ominstallera hela Office. Det är inga problem med Word, Powerpoint och Outlook. Via utforskaren Program/MicrosoftOffice och klick på Excel öppnas ändå Excel efter en drös felmeddelanden...
1 Finns det nåt annat sätt att lösa det på än att ominstallerar hela Office? Bara Excel?
2 Vad händer med Mailboxarna i Outlook om man installerar om hela Outlook? Backup? Var på disken sparas innehållet i mailboxarna nånstans?
3 Synpunkter på Openoffice istället för eller tillsammans med Microsoft Office? Bästa sätt för mailhanteringen (historiska och nya) i så fall?
Antal svar på detta inlägg: 4
om du klickar på kontrollpanelen, Lägg till och ta bort program. Markera Microsoft Office, så får du upp två knappar. Välj ändra och sedan i nästa skede väljer du Reparera.
Porva detta först
http://support.microsoft.com/kb/297834/sv
Tack för snabbt svar.
Jag har också sett reparationsmöjligheten, men tolkat den som ungefär likvärdig med en ominstallation. Men fråga 2 återstår i bägge fallen, vad händer med innehållet i tex. inkorgen vid reparation/ominstallation?
Annons
Vid reparation händer ingenting.

Behöver du ominstallera så bör du exportera Outlooks filer till en pst fil, som du sedan kan återställa från

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem