Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Video- och film?

Video- och film?

Någon som vill ge ett tips om ett bra och lättanvänt program för video- och filmredigering? Där det går att lägga till musik och lite egna texter. Om det är gratis är det ett plus.
Antal svar på detta inlägg: 8
Kan Microsofts Movie Maker vara något? Gratis i alla fall.
Njaee, det har en förmåga att hänga upp sig och just nu har jag en installation där det är enstaka funktioner som inte är som dom ska. Jag häller på och provkör ett som heter Ulead Video Studio. Fungerar fint men är på engelska, så jag kan inte läsa mej till hur det ska vara, utan får prova mig fram,så det blir många tokerier men ibland rätt!Och så kostar det,förstås!
Kanske har du "krångliga" format på dina filer. Därför hänger det sig.

Jag har provat egna inspelningar, nedladdat från nätet och annat. Movie Maker har alltid fungerat för mig. Tycker nog att du skall ge programmet en chans till. Se till att du har alla Windows-uppdateringar som är tillgängliga innan du startar.

Har också provat "Ulead Video Studio", men det gav inte något mera.

Annons
hviktor!

Här är ett tydligt fall för formatering. Du börjar från nytt med ditt Windows.

Du har klickat här och där. "Mest där" du inte skall klicka.He.he!!

I vår ålder så finns det bara ett alternativ.

Börja om från början. Det löser dina problem.
leiake: Bra komplettering!

hviktor: Tror du har strulat till det. Starta om från början.
leiake!

Det var efter formatering och ominstallation det började krångla!Eftersom formatering för med sig så mycket efterarbete så vill jag inte göra det frivilligt. Har hört om fler som också haft problem med Movie Maker efter att ha ominstallerat Windows, men aldrig hört vad dom gjort åt eländet.

Kvibergsmyran!

Se ovan!
hviktor:

Det finns massor av backup-program typ "ACRONIS", Norton Ghost mm. Där kan du spara hela ´gamla´ hårddisken: operativsystem, program, dokument som ljud- video-filer mm. Det går då att återställa alltihop eller delar därav.

Kanske ett alternativ till omformatering
http://ubuntustudio.org/

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem