Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Fel inställningar för lokalt nätv.?

Fel inställningar för lokalt nätv.?

Tjenare allihop! jag har problem med mitt nätverk (internet), det är så här att jag använder mig inte av någon router eller liknande. Det är kabeln som kopplas direkt till datorn.

Problemet är att min internet inte fungerar på andra datorn som är ny. När jag kopplar kabeln till den gamla datorn så fungerar min internet hur bra som helst, men när jag kopplar den till den nya datorn får jag det vanliga meddelandet "begränsad eller ingen anslutning".

Jag formaterade datorn med Win XP Pro, men drivrutinerna hade tydligen inte installerats, eftersom jag inte hade något "anslutning till lokalt nätverk", så jag installerade alla drivrutiner från skivan som följde med moderkortet när jag köpte det, men inte ens det hjälpte! Jag får samma meddelande. Jag kikade lite i forumet och såg att många har haft problem med inställningarna. Skulle någon kunna hjälpa mig? Tacksam för hjälp

Moderkort: GA-M61PM-S2
CPU: AMD X2 6000+
OS: Win XP Pro
Antal svar på detta inlägg: 8
Haffare , du nämner inget om vilken internetleverantör du har, de kan ju spärra så att bara en mac adress kan köra , och då måste du ändå koppla mellan en router, eller ringa dem att frigöra anslutningen
Göcke, Jag har faktiskt testat det med en annan dator och där funkade min internet, så de har nog inte spärrat något.

Det jag tror är att antingen är det något fel på nätverks inställningarna eller så är det fel på nätverkskortet som är inbyggd i moderkortet. eller är jag ute och cyklar?
kör de samma OS, de datorer som du tetstat
Annons
en ny dator som har fel på nätverkskortet ???
tror mer på att det är felinställt
Testa att gå in i kör slå cmd sen ipconfig /renew sen starta om datorn och prova sen
Göcke, ja, jag kör med precis samma OS.

Jompe, Jag satte precis på datorn för att testa det som du skrev, jag kopplade in nätverkskabeln för att testa ännu en gång innan jag genomför det som du hade skrivit och helt plötsligt kopplades anslutningen och det är den nya datorn jag surfar på just nu.

Men jag tror att det är en tillfällighet och att det kan uppstå problem igen. eller vad säger ni?
Haffare , men nu vet du ju att det är inställningarna som inte är som de skall de gånger det blir fel.
Ja, nu vet jag att det inte är fel på nätverkskortet i alla fall, och jag vet att det är inställningarna det är fel på ifall problemet skulle uppstå igen. Men hur ska jag då gå till väga för att se till att inställningarna sparas?

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem