Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Gräsklippare

Gräsklippare

Min granne har köpt en ny gräsklippare, helautomatiskt .

Man lägger ut en tråd runt det område klippan ska arbeta.

Sedan är det bara att lägga sig i hängmattan och vila. Klippan klipper hela gräsmattan efter ca: 40 minuters klippning,söker den själv upp laddaren och det tar ca 30 minuter sedan fortsätter den att klippa,dygnet runt.

Vilken uppfinning !!!

Pris: 30000:-
Antal svar på detta inlägg: 22
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Thomas2
Jag har hört talas om en sådan där mackapär.
De låses upp med kod för att inte vara lönt att stjäla.
De kan visst gå i uppförsbacke också, vilket är en nödvändighet. 30 ° tror jag.Och det är en ganska stor nivåskillnad.
Men priset är ju fabulöst. Måste finnas flera års garanti på en sådan. Hette den här Klippan. De tillverkar visst även sådana i Huskvarna också.
ozzy!

Jag vet att dom tillverkas i England. Men dom kommer i från dina trakter.

Men orkar man inte gå efter en gräsklippare så är dom, bra! Men vilket pris!!
Min f.d. granne köpte ett stort dyrt hus med stor sutterängtomt. Han skulle köpa en sådan sa han. för hans nya granne hade en sådan. Den där avundsjukan du vet. Men så tjänar han kosing också. Han flyttade till Jkpg gräddhylla.
Men jag behöver ingen. klarar mej med en handjagare på mina 100 kvadrat.
Men det där med hängmattan lät fint.

Du nämnde England. tillverkning i Sverige har visst försvunnit helt snart. Underleverntörer lever gott.
Men vi betalar för Det svenska märket.
Annons
Thomas2!

Elektrolux har en för 18000:-. Men det är saftigt det.

På ett Forum varnade dom för soldrivna. Det skall vara en som söker upp ett fast monterat elektriskt laddningsställe. Annars blir det fiasko visst.

Jag har en självgående. Det får räcka.
Denna hade både solceller och batteri laddning. Solcellerna hjälper ju till att förlänga klipptiden.

Men det vill till att man tänker till innan man lägger ut slingan??
Den där är ingen nyhet direkt... tror det var en sådär 10 år sedan jag såg den, kanske än längre tillbaks.
Det har även funnits tester på de där manickerna, undrar om det inte var i Råd & Rön jag läste om dem, men som sagt... det är flera år sedan.

De ska fungera rätt bra... väl dyra bara !
Dom rekommendera att man gräver ner slingan,men var händer om det blir brott på den? Var ska man börja leta??
Thomas2
Man måste nog ändå gå ut och kantfräsa gräsmattan. Kan inte tänka mej att linan kan läggas så nära intill staket och så, att det inte behöver snyggas till i kanterna manuellt så att säga. Man får dra sig ur hängmattan med våld, då och då.
Det finns alltid någon hake .
Gäller bara att veta den i tid.
Ozzy!

Det får man säkert göra. Man måst lägga ner ytterligare en tråd i marken,så klippan hitta hem till laddaren.

Men den har inget system som den klipper efter,utan det tysks vara slumpen som avgör vilket håll den tar.

Så hur kan man vara säker på att den klipper hela gräsmattan??

Det ska blir roligt att se när den klippt en vecka.
Thomas2
Ja, det vore spännande och höra.
Den har kanske en inbyggd slumpgenerator.
Hörs

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem