Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Säljare som ringer upp och slänger

Säljare som ringer upp och slänger

Brukar ni bli drabbade av att det ringer och när ni svarar så är det ingen där?
Då kan det vara ett företag som har erat nummer i en databas och datan ringer automatiskt upp er och när ni svarar ska en säljare bli kopplad till er.

Är det ingen säljare ledig så bryts samtalet när ni svarat.

Jag blir grinig när detta händer och hittade en sida där man kan få fram uppgifter på vilket företag det är som ringer och att man kan få mailkontakt med företaget och säga ifrån(skälla som f-n).

Klistrar in länk till sidan här: http://www.leffeboy.com/nummer/index.html

Hoppas att ni slipper dessa tråkiga samtal som alltid inträffar när man sitter på huset eller står i duschen.
Antal svar på detta inlägg: 3
Gå med i NIX-Telefon så slipper du dom flesta telefonförsäljarna. Sen jag blev medlem så har inte en enda telefonförsäljare ringt mig det senaste året.

Läs mer om NIX-Telefon på www.nix.nu
Jag är med i nix
Är också med på NIX-listan och det fungerar alldeles utmärkt,MEN är man registrerad som företagare då kan dom ringa som bara den....och det gör dom! Värst är såna som ska sälja tidningsprenumerationer och säljare av teleabbonnemang. Teleterroristerna hör inte på en lång stund att man säjer nej,nej,och nej igen.Sen kan dom inte förstå att man inte vill spara så mycket pengar som deras abbonnemang ger. I och med att jag har fast telefon och är beroende av Telias ledningar och dom är nog inte gratis ens med ett annat bolag? Jag resonerar som så att ska jag ringa med ett annat bolag (har Telia) så är det plötsligt två företag som ska tjäna pengar på att jag ringer! Hur det kan bli billigare är jag för dum(?) för att förstå.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem