Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Beijing

Beijing

Då var det dags att bygga näste framför Tv:n ett par veckor och se sprängdopade Kineser mosa allt "motstånd". Men kanske kan vi få några tröstmedaljer ändå. Nu när Sanna verkar lite småhalt så tar nog bara den lille värmlänningen medalj inom friidrottskategorin.

Men det fina med OS är att annars så (i mitt tycke) ointressanta idrotter (kanot, segling, dambrottning, pil o båge mm.) helt plötsligt blir hur spännande som helst. Törs knappt titta när nån svensk ligger och ska skjuta luftpistol, en sport jag annars inte skulle titta på om jag så skulle få betalt för det.

Men det jag kan sakna är dom riktigt stora personligheterna inom friidrotten framför allt.
Att kedjeröka mellan hoppen är väl kanske inte den bästa förebild för de små kanske, men uj vad kul det var med Patrik Sjöberg och Ricky Bruch o.co .
Antal svar på detta inlägg: 6
Jag såg nyss en "snutt" av invigningen. Men jag blir beklämd. Så mycket pengar som satsas på detta OS medan den överväldigande, fattiga befolkningen svälter. Fy 17.
Estrid!

Jag håller med dig. Måste vara idioter som arrangerar detta spektakel.

Vem hoppar högst och springer fortast. Vem bryr sig?? Inte en pensionär i alla fall. Vi har sprungit färdigt. Ha,ha!!
Inte idioter kanske, men nog börjar väl spelen bli lite väl "svulstiga" iaf när det gäller invigningar! (Knäpp stavning, men jag tror den är rätt.!)
Att idrottsmän/kvinnor möts för att tävla tycker jag är helt OK, men ....... Hur det än är, så blir det de stora, rika nationerna som "tar hem guldet".
Vad tycker Du? - jag är inte ett smack intresserad, mera beklämd med tanke på alla kostnader dessa spel för med sig.
Och inte minst, TVn är blockerad flera veckor framöver! Av vem tror Du?
Och nu gäller det också att hålla truten så mycket som möjligt, jag kan ju säga något mitt i något lopp eller annat.
Vad ska jag göra då? Min TV visar ju också bara sport, sport, sport.
Jag vet, jag bokar några barnbarn, då blir det kul iaf!
Annons
Estrid!!

Ha,ha!!

Barn-barn. Det är ju värre än OS. He,he!!

Kolla på Göcke. Han är ju helt färdig när han har haft det "jobbet".
Inte jag iaf, det är det bästa jag vet. All värk och allt annat elände försvinner för en stund. Och jag njuter av dem - i Leksand har jag två, 15 och 7 år och i Stockholm 7 och 5 år. När jag är med dem, då försvinner alla krämpor (inbillning, men ändå) och jag kan ägna all min tid åt dem och försöker glömma all värk och elände och hr Parkinson "kastar" jag på soptippen - för en stund i alla fall innan han kräver sin medicin!
Annars är allt bra!
Meningen med OS är ju att en hel värd förenas i fredligt syfte. Inte hur många medaljer man ta. De flesta åker ju hem utan medaljer. Men dom har ju deltagit.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem