Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Värdetransporter

Värdetransporter

Värdetransporterna har ökat dramatiskt den senaste tiden,Det kostar oss "vanliga" mycket i form av premiehöjningar etc.Varför måste bilarna skylta med att de har pengar i bagagen tex Sequritas
Skulle inte en vanlig pålitlig person kunna åka i sin bil på olika tider och i olika bilar.Jag kan tänka mig det,men jag kanske är kork
Antal svar på detta inlägg: 7
Håller med dig, visst, lite mer oskyltat vore säkert bra. Du är definitivt inte kork som tycker så. Håller med dig helt. Men inte en enda värdetransport skall få färdas på vägarna utan ett starkt beskydd, och då menar jag såväl uniformerad som civil, men inte nödvändigtvis samtidigt.
Tack Ivabaloo för at du håller med mig till vissa delar,det gläder mig Kram
kanske skall de köra med mindre värde i bagaget också
Annons
Men vilka ska stå för beskyddet? Polisen hinner ju inte med det som måste göras idag, och fler poliser kostar pengar.

Men problemet lär på sikt lösa sig självt då snart alla transaktioner sker elektroniskt.
Varför inte scanna in pengarna och sedan skriva ut dem på nästa ställe?

Jag funderar på att göra så men vet inte hur det funkar i verkligheten.

Jo då, jag har väldigt tråkigt just nu och lite att göra
pluppen!

Alla transaktioner sker snart elektroniskt. Varför snart! Det vore ju bättre omedelbart.

Men troligen kan dom som har" hand om det" inte fiffla då. Inga kontanter inget vänsterprassel. Så fattar jag det.

När du har hamnat i fängelse för ekonomisk brottslighet. Vi säger 2 år.
Du kommer ut. Ingen hjälper dig. Vad göra. In i brottsligheten igen.

Det är ju sanslöst.
Om bilarna är oskyltade eller eller ej har nog ingen större betydelse. Det handlar ju oftast om välplanerade insiderjobb där dom ger sig på ett specifikt mål.

Värdetransportväskorna "förstör" pengarna med någon form av bläck om dom utsätts för våld. Men jag är övertygad om att den kriminella världen kan tvätta bort bläcket på något sätt, eftersom att dom i många fall även försöker få med sig väskor där bläckpatronen har blivit utlöst. Myndigheterna förnekar att det går, men det gör inte jag. Det finns säkert effektiva kemikalier som fixar bort bläcket ifrån sedlarna.

Det bästa vore om man tog bort bläckpatronerna och ersatte med någon form av krutladdning som istället bränner sönder pengarna. Väskorna ska även vara fjärrstyrda så att man via fjärrstyrning kan utlösa denna funktion. En inbyggd GPS-sändare i väskorna skulle ju inte heller skada.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem