Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Lösenord

Lösenord

hejsan. jag undrar om det går att spara lösenorden som man har på vissa sidor på nätet, kommer inte ihåg alla för jag loggas in automatiskt, har ie7 men måste formatera om datorn snart och vill inte förlora dom sidorna. har sparat favoriterna på den xterna hd men lösenorden följer nog inte med
Antal svar på detta inlägg: 4
Det säkraste sättet är nog att skriva ner lösen i en bok. Där försvinner dom inte.

Jag tror inte att tex. Swedbank inloggning försvinner för att du fomatera om datorn.

Opera har tex. "trollspöet"där man kan förvara lösen. Har tagit bort programmet en gång,men när jag hämtade hem det igen fanns lösen kvar i trollspöet.
Kan det här vara vad du söker?

http://www.roboform.com/se/features.html
Har man haft oturen att glömma sina Användarnamn och lösenord kan du hämta dom från Internet Explorer med hjälp av IE PassView.

Gällande IE7 ska de finnas lagrade på en speciell plats i registret, kallad "Protected Storage"
Så här skriver dom...
In version 7.0 of Internet Explorer, passwords are saved in different locations, depending on the type of password. Each type of passwords has some limitations in password recovery:

* AutoComplete Passwords: These passwords are saved in the following location in the Registry: HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet ExplorerIntelliFormsStorage2
The passwords are encrypted with the URL of the Web sites that asked for the passwords, and thus they can only be recovered if the URLs are stored in the history file. If you clear the history file, IE PassView won't be able to recover the passwords until you visit again the Web sites the asked for the passwords. Alternatively, you can add a list of URLs of Web sites that requires user name/password into the Web sites file (see below).
* HTTP Authentication Passwords: These passwords are stored in the Credentials file under Documents and SettingsApplication DataMicrosoftCredentials , together with login passwords of LAN computers and other passwords.
Due to security limitations, IE PassView can recover these passwords only if you have administrator rights.

http://www.nirsoft.net/utils/internet_explorer_password.html

Bra tillfälle för alla mindre bevandrade i engelska att använda "Translator" tråden på texten ovan

//Breeze

*Edit* Programmet finns även till Firefox på samma sida
Annons
Man kan lägga in alla lösenorden i ett USB-minne om man har
Roboform funkar kanon,man kan tillverka alldeles egna lösenord om man vill. Programmet heter RoboForm2Go.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem