Torsdag 18 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Hobby och motor

Nya skyltar

Nya skyltar

Körde mellan Jönköping och Lindköping häom dagen. Jag ställde in farthållaren på 110km.

Tror ni att jag blev omkörd av någon? Ha, ha Gick inte ens att hinna räkna alla som körde om. Till och med en buss körde om. Är dom inte strypta vid 100 km

Så varför sätta upp nya skylta på E-4an?? Det är väl bättre att hastigheten vore fri!! Man håller ju inte gällande bestämmelse i alla fall.
Antal svar på detta inlägg: 6
Thomas2!

Du är fullständigt galen. Fri fart i Sverige. Då kör varenda människa ihjäl sig.

Det är detsamma som att bankerna inte stängde varken dörrar eller bankvalv på kvällen samt kopplade bort tjuvlarmet. Hur skulle det gå.??

Om vi har 120 som maxfart så är det ju inte så många som kör mer än 150.
Men fri fart som i Tyskland. Vansinne är rätta ordet.
leiake

Varför slänga ut pengar på skylta som ingen bry sig om??
Det dämpar farten i alla fulla fall med skyltar,även om dom flesta inte bryr sig.
Annons
Ja det är som med dom uppsatta kameran,när man passerat dom är det full gas till nästa kamera,det blir en ryckig körning,mins sakt.

Det med fri hastighet på motorvägar leiake, är kanske lite överdrivet,men du förstå var jag menar. Man bry sig inte om dom. Man notera att dom finns,men så länge man inte överstiger med mer än 30 km,så klara man körkortet.
Det skulle vara asnajs med typ autobahn i Sverige Då skulle folk kunna få ha nytta av sina (snabba) bilar på ett lagligt sätt. Har hört att att det inte dör mer på tyska autobahn än det gör på svenska motorvägar om man räknar i proportion till antalet invånare i respektive länder...
Egentligen så är det inte fri fart på Autobahn. Det är "Fri fart med förstånd" som gäller.
Kör du gasen i bottnen med en McLaren F1 på Autobahn så gör du dig garanterat skyldig till vårdslöshet i trafik..

Micke: Jag har med hört det där om att inte fler dör på tyska Autobahn än på svenska vägar. Men håller man en jämn trafikrytm så behöver ju inte olyckorna öka. Sen tror jag att det bara är någon av filerna på Autobahn som det är fri fart på.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem