Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Handhavande FIREFOX

Handhavande FIREFOX

Har just installerat FIREFOX tack vare att den skall vara mycket snabbare än EXPLORER. Det verkar helt rätt.
Men hur lägger man upp egna "flikar" som i IE?
Finns det någon svensk handhavandebeskrivning på nätet? Tror att PC för Alla hade det för länge sedan men hittar den inte nu.
Mycket tacksam för tips.
Gunnar på Haga
Antal svar på detta inlägg: 5
www.internetstart.se som startsida sedan får du upp(spara) vilka flikar du vill när du går ur eller lägga upp personlig profil och anpassa startsidan med egna "flikar"
Klicka på verktyg, välj inställningar, flikar.

Jag har i flera år använt ett webbläsar-program ( Web Browser ) som heter
Avant Browser. Deras hem-sida finns på - http://www.avantbrowser.com/

Jag använder Internet Explorer men så vitt jag förstår kan man använda
även andra program t.ex. Firefox med Avant Brovser.

Avant Browser är gratis , bara att ladda ner och installera.
Annons


Jag hade bara 2 minuter på mig att uppdatera inlägget och det räckte inte så jag skriver detta i ett nytt.

Det finns även så att man kan välja svenska som språk för de olika ikoner och verktygs-flikar som finns i programmet.

Det är ett utmärkt webläsar-program som är mycket lätt att använda när man väl har kommit igång och lärt sig hur programmet fungerar.
Som jag ser det är det ingen kosmetika eller liknande finesser som brukar vara svåra att förstå och som oftast inte går arr stänga av.
Ett påpekande till axe.
Man använder inte Firefox MED Avant Brovser.
Man kan använda även andra webbläsare. Man kan ha hur många som helst. Men alla jobbar fristående från varandra. Det enda gemensamma, är att de för över "historik och Bokmärken/Favoriter, från den läsare man har Aktiv som huvudläsare.
Så man slipper uppdatera detta manuellt. Kanske även andra inställningar också, det vet jag inte på rak arm.

Från hustomten
i Jönköping

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem