Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Jag är en vinnare

Jag är en vinnare

Jag tror att jag är en vinnare nu!!
Fick ett mail av en person ang. en annons som jag har ute på en sida.
Läs själva mailet så förstår ni vad glad jag blev.
Klistrar in det nedan:
'
Dearest One,

Please do reply me with this email address above for more details about this transaction.

I am Miss Madinah Abed young medical student from Cote d'Ivoire West Africa. I would like to go into a partnership with you; it is my pleasure to contact you for a business venture which I intend to establish in your country. Though I have not met with you before but I believe one has to risk confident in succeed sometimes in life. There is this huge amount ($10.500, 000, 00 Dollars) Ten Million Five Hundred Thousand United State Dollars which my late Father deposited on my name in the suspense account with one Bank here in Abidjan before his Death.

Now I have decided to invest this money in your country or anywhere safe enough outside Africa for security and political reasons. I want you to help me claim and retrieve these fund from the Bank and transfer it into your personal account in your country for investment purposes, since the money is deposited in the suspense account I can not have access to the fund until it is transferred out from the account that is why I am contacting you to assists me and see that the Bank transfer the money into your personal account for to me to leave this country and meet you over there.

I am honourably seeking your assistance in the following ways:
1) To provide a bank account into which this money would be transferred to.
(2) To serve as a guardian of this fund.
(3) To make arrangement for me to come over to your country to further my education and to secure a resident permit in your country.

If you can be of assistance to me I will be pleased to offer you 10% of the total fund, and again we are going to invest together and share what ever profit we make together, I want you to get back to me as soon as possible so that I will tell you what next step to take to enable us conclude this transfer.

I am waiting for your soonest response.
Yours Sincerely,
Miss. Madinah Abed.

En sak som jag inte förstod riktigt är varför detta hamnade i min skräppost mapp?
Har redan sagt upp mig från alla eventuella framtida jobb
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Vilken tur vissa har....
Skynda dig att svara henne!! Och glöm för allt i världen inte bort att ge henne ditt kontonummer, det vore ju synd om nån annan hann före dig.
Jajajaja, lugna ner dig lite nu, ivobaloo.
Nu kom jag av mig igen.

Rackarns vad det är svårt att svara på engelska.
Inte törs jag ta hjälp av någon heller för då kanske jag blir lurad.
Anförtro dig mööjligtvis till dina närmaste och lycka till!
Annons
Ni skämtar va? Ni går väl inte på sån skit? Det är ju ett klassiskt Nigeriabrev!
Nu känner jag mig dum, klart ni skämtar! :D
Patrikke: Om jag skickar med mitt kontonummer, vill du vidarebefordra det till henne?

..jag vill ju också vara med!

Det har inte hänt något kul alls, sedan jag vann högsta vinsten i Holländska GSM-Lotteriet ju......

/Zap
Har du varit i kontakt med henne tidigare eller?
Om inte så har hon säkert skickat ett sånt brev till en slumpmässig för att få tag på kontonr.
Sen vet man aldrig vad som händer..
Jag vill också vara med och dela. Sänder över kredit och kontonummer direkt.
patrikke
Det låter lockande eller hur?

Har du inga pengar på kontot så gör det väl ingenting.
Kommer du aldrig att ha några pengar på kontot gör det väl ingenting.
Men. Om Du.skulle ha pengar på det kontot, kan du säga ajöss med de pengarna.

Starta ett nytt tomt konto och skicka det. en tjuga kanske du kan offra på tjejen.

Kommer det inte in några pengar, så döda kontot.

Ett litet råd bara.
Vad gör de inte för att slå blå dunster i folk.
Men man vet ju inte förstås!?
Be tjejen skicka ett foto.

Ja, jag vet jag är en försiktig maka/mor/farmor/mormor men ......
men snälla Du hoppas, men tro inte på allt Du läser, tänk Dig för en extra gång. Allt är inte alltid så bra som det verkar vara.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem