Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Brandvägen stängs ner

Brandvägen stängs ner

Har en laptop med vista home. Brandvägen stängs ner varje gång när man stänger av datorn Sen får man manuellt starta brandväggen. Tittat på tjänster och där står brandvägen på "StartaAutomatisk" Nån som varit med om detsama?
Antal svar på detta inlägg: 4
Min måg hade samma problem,jag kommer inte i håg hur han löste det.

Han är på jobbet nu,så jag får inte tag i honom. Men det finns nog någon här på forumet som kan detta.
Jag kör Vin-XP
Kanske samma Kontrollpanel i Vista som jag har.
Om inte glöm detta.
---------------------
Har du installerat en Extra brandvägg utöver Vindows egen.
Ska Windows ,AV.vara ikryssat. eller ipunktad.
[Av. rekommenderas inte] Röd sköld med vitt kryss .

Men i Säkerhetscenter ska det stå.
Brandvägg på.
Just därför att du har en egen brandvägg installerad.
Har bara en brandvägg.Thomas2,om du har lust kanske du kan kolla med mågen.
Annons

Jag har också ganska nyligen köpt en ny fast dator och den hade Win. Vista Home Premium förinstallerat. . Det kommer att ta flera månader innan jag har lärt mig att använda Vista. . Det är mycket som uppenbarligen inte ser lika dant ut som i XP. . Man får leta o. leta och ibland hittar man hur man ska/kan utföra vissa ändringar i inställningarna för olika funktioner.

En sak som jag inte har hittat någon lösning för är att tilläggs-programmet "SetPoint" för mitt trådlöst anslutna tangentbord ( Logitech diNovo Cordless ) inte startar automatiskt när jag startar eller startar om datorn. . Detta trots att ikonen för SetPoint ligger med i "Autostart"-mappen i Start-menyn.
Jag har avinstallerat och installerat om flera gånger men det hjälper inte.
Det finns en ikon i Snabb-start-fältet (Quick Start-fältet) och om jag klickar på den så startas SetPoint-programmet. . Och då kan jag använda de extrafunktioner för F-tangenterna som jag har konfigurerat.
Den här datorn, Kontrollpanelen, Norton IS, Ghost, Hemsidan, Räknedosan, Bokföringen, Lådan m.fl. program o. mappar som jag ofta använder och på detta sätt snabbt och enkelt kan komma åt (öppna).

Jag har försökt att ringa Logitech i Sverige men de hade ingen support utan hänvisade till att man skulle skriva ett mail till Logitech.com och fråga där. Men det är för krångligt att fråga på engelska så jag får tillsvidare finna mig i att starta SetPoint manuellt när jag har startat datorn.

Det finns många fler funktioner som inte fungerar på samma sätt i Vista som i Xp. . Så det är bara att avvakta och försöka lära sig. . Övning ger färdighet heter det ju. . Den som lever får kanske se. .

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem