Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Hjälp mig

Hjälp mig

När jag får ett mail och det är t.ex. en bild med "klicka här" i sig. Då klickar jag och ett nytt fönster startar upp men det är tomt! Vissa länkar kan jag högerklicka på och "kopiera genväg" och på så sätt komma rätt, men vissa länkar som t.ex. när det är en bild och jag högerklickar så går det ju bara att spara bild eller kopiera.
Vad ska jag göra? Varför startar den inte upp det nya fönstret som det ska utan det är bara tomt? Kör Outlook express i Win XP SP2 installerad. snälla hjälp mig.
Antal svar på detta inlägg: 8
"klicka här" texter brukar vara en varningsignal att just inte klicka där... speciellt i e-mailmarknadsföring används det frekvent.

Annars följde det med en säkerhetspatch i SP2 till XP som spärrar filer med potentiell risk i Outlook Express. Det borde finnas en manuell knapp i mailets brevhuvud där du kan avaktivera spärren och tillåta allt innehåll för det mailet.

Det är inte det att jag inte ser mailet, det vet jag att jag på vissa mail så måste jag klicka för att se hela. Utan det spelar ingen roll om det är en bild eller om det är en rad med text som är länk, så öppnar det nya fönstret helt blankt o tomt. Det kan vara ett mail från Microsoft t.ex. dom här nyhetsbreven, inte ens dom länkarna startar upp det nya fönstret rätt utan det är bara tomt.
Vad gör jag?
Hej MG , jag har raderat de andra trådarna åt dig.

mvh // göcke moderator IS
Annons
MG vad är det för nyhetsmail från Microsoft?
är det popupkillern som kan spöka för dig
Kan denna informationen hjälpa dig
http://www.microsoft.com/sverige/products/windows/xp/sp2/howto/oe/

http:
//support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;sv;843018
Hej
Har du funderat på när det här började, dvs om det var i samband med någon installation av något program eller så. Kan brandväggen (om du har någon) spöka. Hade själv problem med sista versionen (7,07,01) av Panda Platinums brandvägg och som gav en del märkliga symtom. Fick lov att avinstallera den versionen och gå tillbaka till den tidigare.
Jag har visserligen också Pandan (Platinum) men det här problemet har varit hela tiden, och det är så irriterande. För när jag klickar på länken så öppnar alltså ett nytt fönster, men det är alldeles tomt och innehållslöst. Och på dom länkar det går, så kan jag högerklicka på länken, kopiera och klistra in den i adressraden i det tomma fönstret, då funkar det. Men då vissa länkar som jag får t.ex. från Telia, så är det en bild och när jag högerklickar där då tror ju datorn bara att det är en bild så då finns bara alternativen att kopiera eller spara bild. Telia får man väl ändå säga är seriösa i sina länkar. Ska försöka höra vad Microsoft säger idag.
Jag försökte söka på Microsoft och hittade på denna länk http://support.microsoft.com/?scid=kb;en-us;835383&spid=2578&sid=global lite om liknande problem. Prova att gå in i Internet Explorer inställningar och under Avancerat, klicka på Återställ standardvärden för att se om det kan hjälpa??

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem