Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Digital-TV

Digital-TV

Har en LCD-TV samt en Mediacenteranläggning. Har kabel-TV, men bilden blir inte så jättebra, så jag funderar på att skaffa digital-TV från Boxer istället.
Frågan är om jag ska skaffa en CA-modul och plugga in i min Mediacenteranläggning eller om jag ska skaffa mig en separat digitalbox?

Någon som har erfarenhet av digital TV via TV-kort? Blir det bra kvalité på bilden?
Antal svar på detta inlägg: 4
Har du kollat in denna sida? Finns en del kunnigt folk på det forumet.
http://www.minhembio.com/forum/
Tack så mycket. Ska registrera mig där och klistra in min fråga på deras forum. :)
Jag har Boxer, helt ok bild både på en liten platt o en gammal tjock TV. Jag skulle köpa en CA-modul, eftersom den kommande standarden för DVB-T med kommande HD sändningar kräver att du köper ny extern Boxer mottagare. Så billigast möjligt just nu och varför ska du köpa en extern boxer om du har DVB-T inbyggd i den platta?
Annons
Jag har ingen inbyggd DVB-T i min Platt-TV. Däremot så har jag ju möjlighet att montera ett internt TV-kort med uttag för CA-modul i min min Mediacenteranläggning.

Undrar mest om kvalitén blir densamma eller om bilden kanske blir sämre, pixlig eller laggig etc med ett TV-kort..

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem