Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Vilken TV skall man köpa

Vilken TV skall man köpa

Min granne köpte en Panasonic TH-42PX8. Behagligt pris 8000:-.

Men jag blev inte imponerad när han bjöd in mig för att titta
på underverket. Vi har kabel-TV, som det heter genom Sveriges bästa stadsnät. Gothnet! Jojo! Sila bygg och svälja elefanter. Vilken bluff. Dom är
nog sämst. Hör här. Jag ringer och klagar lite lagom. Vi ni vad hon i kundtjänst säger. Kan du byta så gör det. Det säger ju allt. Ha,ha!!

Jag kollade på nätet. Grannens TV har digital box DVB-T inopererad. Enligt Gothnets hemsida måste man ha DVB-C för att kolla digitalt på deras nät.
C- står ju för ju för kabel.

Någon som har en susning om detta. Jag kollade på TV-Plus. Men där stod en idiot och pratade en massa strunt. Minst sagt.

Men där jag äter(och dricker) varje dag har skaffat en 47 tummare. Men dom har Boxer. Men vilken bild. Dom har inte kabel.

Jag kan läsa texten på 10 meters håll samt räkna pormaskarna på hallåflickorna. Det kallar jag för kanonbild.

Tacksam för goda råd.
Antal svar på detta inlägg: 3
Mina erfarenheter säger till mig att det ska vara tjock-tv.

Du har väl en tv som du vill ha på din hemsida om jag inte minns fel, leiake?
Visserligen är den nog trasig för den har samma bild hela tiden, men så är den ingen tjock-tv heller
Jag har själv problem med kabel-TV och min LCD-TV. Tror inte det beror på TV:n, utan att bilden är klarare samt större. Småstörningar syns mycket tydligare då. Jag funderar på att skaffa boxer till min TV för att åtgärda problemet.

Ekosat som jag har är inte speciellt hjälpsamma. (Den här bilden duger gott och väl till dig.) Dessvärre så kan jag inte bojkotta dom då priset ingår i hyran. Man kanske skulle betala in en 200 mindre i hyran å skicka med en liten lapp att det beror på dålig TV-service. Men då får man väl ett inkasokrav vad det lider.
Jag har tjock-tv med Canal Digital genom digitalbox. Funkar kanon precis som jag men så e jag ju ganska rund

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem