Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Angående hemsida

Angående hemsida

Hejsan!

Jag och en god vän till mig har under den tid haft en idé om att starta en hemsida inom auktionsbranschen.
I princip kan man jämföra det med tradera där högsta budet vinner. Skillnaden är dock att buden kommer att
kosta 15 kr/bud där uppgången av auktionspriset kommer att vara fast och 25 öre. Utgångspriset för en vara
kommer att vara 1 kr och varje budsteg kommer alltså att vara 25 öre.

På hemsidan skall man kunna registrera sig och öppna ett konto, där man kan överföra pengar som sedan kan
användas i budgivningen. Det ska även finnas en sms-tjänst på hemsidan som gör att man kan lägga bud via
sms och att hemsidan och budet uppdateras efter att någon sänt ett sms eller lagt ett bud via hemsidan.

Prisidé: Sms-bud 15 kr
10st: 129 kr (12,90 kr/st)
25st: 279 kr (11,16 kr/st)
35st: 369 kr (10,54 kr/st)
50st: 499 kr (9,98 kr/st)
100st: 799 kr (7,99 kr/st)

Nu undrar vi därför om ni har någon erfarenhet inom detta område och möjligen kan komma med tips och liknande.
Vi har tänkt en del på att köpa en färdig "mall" för en auktionssida, men hur fungerar det då med databaser över medlemmar osv, ingår detta? Hur kan man på lättast sätt låta medlemmarna öppna upp konton på hemsidan där de kan föra över pengar att använda? Och hur kan man lösa problemet med sms-tjänsterna? Vi hittade en leverantör av liknande sms-tjänster som heter Bahnhof, men hur gör man för att integrera denna i hemsidan och att det fungerar så att uppdateringar görs direkt efter att något lagt ett nytt bud?

Tacksam för svar!

Mvh
Niclas Rosén
Antal svar på detta inlägg: 4
Låter som om den iden är dömd att misslyckas.. Själv skulle jag då aldrig buda på dom villkoren.. Men lycka till.
Ha,ha!

Kollade din profil. Där är du nyfödd!

Men längre ner står det att du är 18 år.

Mitt råd! Glöm alla dina drömmar. Vänta tills du är 19 år.
Sådana auktionsidor finns ju redan.
Annons
Hej där, börja med att lägga ett bud på Island hos E-bay.
När du sedan äger ön och fått folket att inse att din idé är bra är det bara att köra vidare, möjligen med rullator.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem