Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Ändra enhetsbokstav

Ändra enhetsbokstav

Nu har jag tröttnat på Windows Vista och installerat XP istället.
Men, datorn hade en såndär kortläsare och det har strulat till det med enhetsbokstäverna.
De har nämligen hamnat före HD2 och CD läsarna vilket är något irriterande.

Min fråga... finns det nåt enkelt sätt att ändra på enheternas tilldelade bokstav?
Kortläsaren skulle helst ligga sist med enhetsbokstäver som t.ex. Q,X,Y och Z...

//Breeze
Antal svar på detta inlägg: 4
Gå till Kontrollpanelen, ändra till klassiskt läge om du inte redan använder dig av det.
Dubbelklicka på ikonen Administrationsverktyg och sedan på ikonen Datorhantering.

Klicka på pluset framför lagring om den inte redan är uppklickad och klicka sedan på Diskhantering.
Högerklicka på den enhet som du vill ändra och välj: "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar".

Du måste byta enhetsbeteckning på din kortläsare innan du försöker byta enhetsbeteckning på din HD2 så att enhetsbeteckningen blir ledig.

Bara att fråga om det är något du undrar över!
Fajjer!

Du är snart moderator på IS. Du kan verkligen uttrycka dig pedagogiskt.

Göcke är bra , men du är bättre. Helt klart. Jag är imponerad!!
Hehe, det är kul att du tycker det. Man får tacka.

Jag vet dock inte om jag skulle vilja bli Moderator. För jag tror att det är en hel del arbete bakom det. Mera än vad man tror.
Jag har rätt så mycket att stå i på jobbet, så jag har inte så jättemycket tid över mer än på kvällen. På helgerna vill jag ju också ha lite fritid.
Då är det skönare att kunna hjälpa till inne på forumet dom gångerna man kan hjälpa till.

Som moderator så skulle jag nog på grund av tidsbrist bli rätt så passiv den största delen av dygnet.

Jag tycker att Daniel, Göcke och dom andra gör ett bra jobb, så det är väl bra som det är nu?
Annons
Tackar för svaret... will do!


//Breeze

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem