Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows Defender problem

Windows Defender problem

Finns det mer än jag som använder detta program och har problem med att det inte går att hämta nya definitioner. Får inga som helst felmeddelanden varken i win update eller i win defender.
Antal svar på detta inlägg: 10
Det verkar vara ett allmänt fel. Jag provade och fick felkod 0x80240016 och n är jag sökte på denna så hittades massor med forum om detta. Än har jag inte hunnit se om det finns någon lösning
Tänk att microsoft kan ha problem
Jag gick in på Windows defenders hemsida och laddade ned sista uppdateringen manuellt. Den var på 9.19 mb och sedan var det bara att dubbelklicka på den så installerade den sig.
Nu får vi se om uppdateringarna kommer att funka eller ej?
Annons
Jag tog hem den senaste versionen av denna programvara och installerade och uppdaterade den utan problem. Vilken version är det du använder?

Den senaste har detta nummer: Windows Defender-version: 1.1.1593.0

Blessings

LuckySwede®
Vad har man för nytta av detta program räcker det inte med antivirus program och brandvägg
Jag har version 1.1.1600.0
okay ni ska ha tack. versionen som jag har är 1.1.1600.0. ska gå in på microsoft sida å se om jag kan hitta win defender å ladda ner uppdateringen.
så nu har jag kört v1.45.820.0 till win def. får väl hoppas att strulet är över nu. alla för hjälpen.
Windows Defender Signature Update October 15, 2008

Definition Version: 1.45.430.0
Engine Version: 1.1.4005.0

Windows Defender version: 1.1.1593.0 XP-32 bit system
Windows Defender version: 1.1.1505.0 Vista-32 bit system
Windows Defender version: 1.1.1600.0 Vista SP1

Ifall du har Vista med Sp1 så hade du rätt version.....
japp då har jag rätt version.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem