Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Helgnöje

Helgnöje

Jaha då va de helg igen. Sicken hastighet veckorna går i, man hänger inte med. Men nu till rubriken: Vad gör ni på helgerna egentligen? Själv ska jag ta det lugnt å städa å umgås med frun å sen kommer basen å hälsar på å då gäller de å smöra hehe.
Fredag haha Ozzy ska me ha en.
Antal svar på detta inlägg: 5
jigsaw!

Vänta då tills du blir 70 år. Då går veckorna ännu fortare. Tro mig!!

När man blir pensionist (norskt) då kan man inte skilja på vardag och helg.
Det blir samma lunk. Dag ut och dag in. Tyvärr.

Jag träffar lite polare på min pub. Spelar lite V75 på lördag tillsammans.
jigsaw
Jo i helgen ska jag röja ur pannrummet. Oljetank och panna ut och fjärrvärme in.
Det ser ut som ett slagfält utanför på tomten och gatorna runtomkring. Det ska bli ett sant nöje att planera för det extra rum jag får i källaren.
Några förslag?.
Allrum. datorrum. Spa med bubbelbadkar, dusch och bastu.

Ha de
/ozzy
Träffa barnbarn, 64 mil tur och retur blir inte vaje vecka.

Bengan..
Annons
Jag ska få ha två av mina barnbarn nästa helg! Vilken lycka!
Det yngsta är snart 8 år och det äldsta snart 16. Ni kan tro att det blir tjafs och kiv, men för det mesta som man säger i någon Disney-film - "helt underbart"! Vilken lycka att få umgås med de unga och att de accepterar att vara med en gammal "tjärring".
Och snart kommer fler barnbarn från Stockholm, sju respektive snart fem. Det blir mer än livat, så jag får väl ta det lite lugnt och vila innan, så att jag inte "brallar ur"! Det där menade jag egentligen inte alls, när dom kommer då finns all ork i världen, alla krämpor bara försvinner och fokus är helt på dom.
"Gammal tjärring gör så gott hon kan, men hon dansar fa´n så illa, men där barna kommer då kan hon inte sitta stilla!
Barnbarn, ja. Vilken lycka. Har fått mitt första för drygt ett år sedan. Har 24 mil enke resa dit, men åker så ofta jag kan.
Det är helt fantastiskt med barnbarn. Nu har man tid med dem på ett annat sätt än när ungarna var små. Dåligt samvete mot dem, ja, men vilken lycka med det lilla nya livet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem