Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Öppna MHTML-filer i Hotmail

Öppna MHTML-filer i Hotmail

Min fru får MHTML-filer från sitt jobb skickade i hotmail, vilka har gått bra att öppna tidigare. Sedan hotmail uppdaterade sin mail går det ej att öppna upp och läsa informationen.
Det går bra att spara ner dem men inget visas i webbläsaren, som det gjorde innan. Har kollat säkerhetsinställningarna, men kan ej finna att något har ändrats.
Det funkar likadant på våra två datorer.
Antal svar på detta inlägg: 5
menar du att hon får bilagor i html eller i formatet MHTML
[http://en.wikipedia.org/wiki/MHTML]

med det nya i hotmail , gäller att man skall spara ned bilagor
göra egen virus check osv
Ja hon får bilagor i det formatet och det har inte varit några problem tidigare.
Jag har provat att spara ner bilagor, men de går ej att visa ändå. De måste väl visas i Explorer?
Vissa bilagor går bra, typ hela färdiga webbsidor. De som inte går att öppna är skrivna veckorapporter ex.vis.
sol4245backa , om du sparat ned filen så kan du alltid öppna den genom att starta IE (Internet Explorer) och gå till katalogen där den finns och läsa in den den vägen.

kan den inte läsa vissa av filerna så ligget felet mer på hur de har skapats
hos din frus arbetsgivare, och då rekomenderar jag henne att kontakta
datorsuporten.
Annons
Ja, jag har rekommenderat henne att höra med arbetsgivarens it-folk.
Det var helt omöjligt att öppna upp dem i IE. Kollat alla inställningar o ev. blockeringar. Men tack så länge!
det är bara en sak som jag kan tänka mig strular, och det är att de kör i office2007 format och du har office2003 eller senare
men inte har laddat in allt stöd för att läsa office2007 fomaten i den dator du har hemma
kompatibilitetspaken kan man ladda hem från Microsoft

eller att de har inbäddade länkar du inte kan nå utanför det interna nätet.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem