Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Win Update

Win Update

Är det fler än jag som har problem med Win XP update? Datorn flaggar för viktiga uppdateringar finns för installation. Men när jag väljer att lägga in dessa händer ingenting...datorn står och tickar vid installationsfasen i en timme, men inget händer!

Jag har provat att tömma cachen, startat om och dessutom provat att hämta hem filerna för manuell installation, men exakt samma problem! Provade dessutom att stänga av NIS2005 och brandväggen, nix, samma sak!
Antal svar på detta inlägg: 4
överbelastning kanske, vad är det för patch som de erbjuder dej denna gången då.
Har löst hela problemet! Jo, det var fyra patchar som MS skickat ut, säkerhets grejer allihopa! Jag fick en misstanke och började virusskanna! Och så visade det sig att jag hade fått ett lömskt virus som skapats för bara två dygn sedan...ett virus som förstörde just säkerhetsuppdateringarna! NIS2005 - du är otrolig! Tackar!
Uppmanar alltså er övriga att uppdatera era AV-proggs och skanna innan ni kör Live update! kom ihåg: dra ut nätkabeln innan skanning!
Reality , vad hette viruset ?
Annons
Ähum...jag missade det där, men jag TROR att den hette Backdoor Masteseq nånting! Distribuerades den 12/12, tror jag!

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem