Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Julhandeln

Julhandeln

Så här års brukar det vara svart i affärerna,men i går var det nästan tomt i dom affärerna.

Handlarna håller på att få panik! Julen är ju deras stora inkomstkälla. Många handlare står och faller med julhandeln.

Det borde ju slås nytt rekord i julhandeln, för Sveriges arbetare har ju fått " Stora skattelättnader", allt enligt vissa politiker.

Jag har dock inte sett till någon skattelättnad. Nästa år blir det i stället högre skatt ,på villor,genom högre taxeringsvärde.

Så jag kan nog inte hjälpa "Julhandeln" så värst mycket.

Men en och annan julklapp köper jag till barnbarnen.
Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: 1 2 Nästa »

Var tvungen att kolla din ålder Thomas, misstänkte att du var pensionär. Nej inte har vi fått någon skattelättnad, snarare har det väl varit på andra hållet, men visst måste man unna barnbarnen som vanligt, men jag tror för övrigt att denna julen inte kommer att slå några rekord, någon rusning har jag inte heller märkt hittills.
Affärsinehavarna får försöka hålla ut till julen 2009, då har ju vi pensionärer fått 50 kr mer per månad att handlar för!! Om dom nu håller det??

Tänk var vi kan handlar då!!


50 kronor extra kan göra så att du hamnar en skatteklass högre upp och får betala 100 kronor mer i skatt. Smart!
Annons
Så blir det kanske patrikke!! Dom vet var dom gör!? Ha, Ha ge med den ena handen,och ta tillbaka med den andra dubbelt!!


Vi får hoppas att julhandeln vänder till det positiva, annas blir det konkurser och arbetslöshet som följd.
Thomas2!

Bor det så många negrer i Alvesta att det blir svart i affären. He,he!!

Jag är inte rasist. Tvärtom. Där jag bor körs alla bussar av brunögda.
Dom kör bra. Man blir imponerad.

Hur kan en människa med bruna ögon köra en stor buss. Ofattbart!
leiake!!

Ha,Ha. Det är ju jag som lärt dom,sedan kommer dom dit där du bor!!

Men så bra som jag blir dom aldrig!

Vid denna tid brukar det vara fullt av folk i affärerna,från alla dela av Världen.

Men i år är ju nästan tomt!!
Det är ju trevligt att gå och julhandlar,men inte i år. Det finns ju ingen att trängas med. Då får man åka till Ullared!

De flesta mäniskor tager sina varor betala i kassan och gå till en annan affär.

Sedan finns det tyvärr en del som plocka på sig så mycket som det bara gå,sätter i gång sin stöldskyddssändare,alarmet stängs av vid utgången,sedan är det bara att gå ut!!

Det är inte lätt att vara affärsinehavare!
Thomas2!

Stöldskyddssändare??

Finns det sådant. Jag är förstummad. Minst sagt.
Ja ja ! Störningar har ju funnits i alla tider!

Men i dag är det lättare än någonsin. Fråga elektronikingengörer!

Ju bättre larm,ju lättare att skaffa "Motgift"
Var köpte du din sändare thomas2?
Eller är den hembyggd?

Skojar bara med dig.
Visste inte att det fanns sådana prylar.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem