Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Snöslunga

Snöslunga

Nu har det kommit snö hemma hos mig, lite dryga decimetern.
Jag har varit ut med min snöslunga och sprutat lite grann, det underlättar verkligen med en sådan.

Jag skulle ta bort en liten driva bland det sista jag skulle göra och vad var de i den om inte en 2,5 liters färghink?! Brun.
Gissa om snön är vit i år?

Hinken gick sönder och hela färg överallt!
Fick bryta loss den från propellern och matarskruven.

Det skulle aldrig ha hänt med spaden.
Andra gången är det som jag använder slunga också.

Har ni varit med om att köra över färgburkar med snöslungor också eller är det bara jag?
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

du är nog ensam om det, jag har aldrig råkat ut för det.
däremot så har jag halkat omkull , när det är underkyld is.
fötterna bara glider iväg bakåt.
Här nere slipper man snöslungan nu mera. Finns aldrig någon snö. och kommer det lite så smälter det bort lika fort.
Vad tråkigt det är när det kommer snö och det smälter bort, det blir ju bara slaskigt.

Den får gärna stanna när den ändå ska ramla ner.
Annons
Köp snöslungor, det är den bästa garantin för att slippa snö, det har inte varit någon vinter sedan jag köpte min för fyra år sedan.
Köpte min för en månad sedan ungefär och jag har fått snö

Måste ha gjort något fel, kanske?
patrikke.
Mängden snö är direkt avhängigt mot priset på slungan.
Ju dyrare slunga desto mindre snö. Således måste din slunga varit något för billig för dina förhållanden.

Sensmoral (dessutom ett bra sätt att förklara för frugan varför man måste köpa det dyraste). Köp aldrig billigt.

/B
Jag köpte begagnat samt prutade jag lite
Jag skulle naturligtvis gett lite mer.
Alltid lätt att vara efterklok.
Haha! Hade jag sett detta så hade jag haft ont i magen länge av allt skrattande. Det som göms i snö kommer upp i snöslungan,eller hur va det?
måste bero på att jag prutade som gör att jag får använda snöslugan så offta. att man aldrig lär sig
Jar har inte haft så roligt pga målarfärg, sedan min moster en sommar klev ned med ena foten i en hink med blå oljefärg.
HOn stod på en stege och målade i ett stall, iklädd kortbyxor och badtofflor och när hon klättrade ned från stegen så såg hon inte att hon satte foten i den nästan fulla 5 L hinken.
Vi skrattade åt detta så var tvungen att sluta jobba den dagen och hon var "blåblodig" i flera veckor.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem