Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Hej hackers

Hej hackers

Hej.

Har mest trott att det var folk som känner varandra som hackar, lite för skoj skull sådär. Kollade IP:n i min brandvägg och hamnade här

EuroNet Internet Global AS Amsterdam/North Holland

Har ingen aning om vem det kan vara. Jag känner då ingen därifrån. Det är tur att man har brandvägg.
Antal svar på detta inlägg: 9
jag är trött på alla attacker från "mina" kamrater på bredbandsbolaget. vad ska man göra. anmäla alla till abuse eller?
kan inte alla småfjantar till hacker bara lägga av?
Gör som du vill men attackerna kommer inte sluta för att du anmäler några stycken.. sån är verkligenheten..
Jag menar så här.

En riktig hacker borde inte vara intresserad av min lilla dator. Här finns bara program. En expert hade nog valt att hacka på en bank eller liknande.

Det är tur att programmen fungerar.
Annons
skulle inte tro att alla blir hackade ..
har själv brandvägg och många intrångförsök är servera som scannar ..
Håller me ?? vill en hacker in i din dator så fixar han det ...å helt rätt dom bryr sig inte om hemanvändare...tror inte att du ska oroa dig över detta...sen så finns det hemsidor som kan installera mjukvara i din dator och detta registreras även som intrångsförsök av din brandvägg
IB:
Det är inte hackningsförsök du ser.
Det är nätverket du tillhör som portscannar,det görs för att uppdatera nätverksträdet t.e.x. Nätverket läser av vilka som är på. Vissa kan ju förstås vara nån som sitter och kollar om det är nån utdelad dator på nätverket.
I mitt fall är hela huset ett lokalt nätverk som i sin tur är kopplat till internet.
Får flera tusen portscanningar i veckan.Det är systemet som scannar.
Tack.

Jag kanske är överdrivet nojig. Mitt virus-program slängde en fil som hette pxhpinst.exe. Låg i c\windows\system32. Min dator tycks ha blivit snabbare nu. Bra va?
Ja, det kan aldrig gå för snabbt.
(fast vid vissa tillfällen är det ju inte så bra)

Skall göra en sökning efter den filen själv.
I regel så är det inte din leverantör som gör en portscanning, är du uppkopplad på IRC på tex Quakenet så är det deras server som gör en portscanning för att kolla om du har öppna portar och om du skulle ha några sårbarheter så tillåter de dig inte tillträde eftersom du utgör en säkerhetsrisk.

Det enda som din internetleverantör kanske skulle göra är att skicka en ping för att se om du svarar då är du online. Portscannings är endast till för att leta efter säkerhetsbrister helt enkelt inte för att titta om du är online.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem