Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

En kul historia

En kul historia

detta fick ja i mitt mail idag håll till godo :


Bild på faster
Olle är och hälsar på sin faster och frågar:
- Kan jag få en bild på dig?
- Varför då? Undrar fastern.
- Jo, våran lärare sa att vi skulle ta med oss en bild på en naturkatastrof.
Antal svar på detta inlägg: 10
fjällkobonde!

Den var bra. Du har lärt dig att kopiera ser jag. Bra.!!

Det är helt rätt. Ser man något bra. Kopiera och skicka till oss på IS.
Men då skall det vara bra. Detta var bra!!

Jag kollade din nya profil. Din mysiga kossa. Jag skojar inte. Det väcker många minnen hos mig.

När jag var bonde utanför Alingsås. Min granne var lite marig. Han hade
Jerseykor. Dom mjölkade tre liter om dagen. Men mjölken var så fet som olja. Den är som starköl mot vatten.

Vad tror ni hände. Mina katter stack över till honom. Dom ville hellre ha hans goa mjölk än mina sparkar.

Jag förstår dom. Katter är inte min stil!!
leiake!

Har du varit Bonde??? Och bilförsäljare??? Hur går detta i hop?? Då har du kört häst iallafall!!
skillnaden mellan dig å mig leiake är att ja älskar både kor å katter
jamen de är ju kul att jag kan tillföra lite till is, å visst är de bra att kopiera leiake bara de är nått kul å vettigt

men bonde å sen bilförsäljare varför fortsatte du inte som bonde??
ja antar du sålde saab de är ju alltid bilen som gud glömde oops
Annons
Kalles andra fru Lisa-Stina var ganska sur på honom. Så fort dom var ute på stan tittade han hela tiden på andra damer, och inte nog med det. Han drack också som en borstbindare och bar sig allmänt illa åt.
En kväll tröttnade hon på allt det där, så hon sa:
- Om du inte slutar att dricka och hela tiden spana in andra tjejer är det slut mellan oss.
Kalle tittade sorgset på henne och svarade:
- Löften...löften, bara tomma löften...
Hämnden är ljuv

En man kommer in i en affär och förklarar för den kvinnliga expediten att han är där för att köpa tamponger till sin fru. Expediten säger till honom att dom finns längst in i affären. Mannen tackar och går bort till den hylla där tampongerna finns. Några minuter senare kommer mannen tillbaka med en stor påse bomull och vill betala.
Den kvinnliga expediten frågar undrande:
- Jag trodde du var här för att köpa tamponger till din fru?
Då svarade mannen:
- Du förstår, det är så här, igår när jag bad min fru att köpa en limpa cigaretter kom hon hem med ett paket tobak och ett paket filter. Så jag tänkte, måste jag rulla mina, så ska fanimej hon också få göra det!
En fräckis:
Jack the Ripper


Vad är värre än att bli våldtagen av Jack the Ripper?

Att bli fingerpullad av Kapten Krok.

Badkarstestet

Under ett besök på ett mentalsjukhus
frågade jag psykiatridirektören hur man kan avgöra huruvida en patient borde institutionaliseras eller inte.

- Jo, sade direktören, vi fyller ett badkar med vatten.
Sedan erbjuder vi åt patienten en tesked, en tekopp och en hink.
Han / hon ombeds att tömma badkaret.

- Jag förstår, sade jag, en normal person skulle använda hinken för att det är större än teskeden och koppen!

- Nej, svarade direktören,
en normal person skulle dra ut proppen -
önskar du en sängplats närmast fönstret? :





:
3 GAMLA DAMER SATT PÅ EN BÄNK UTANFÖR SITT ÄLDREBOENDE, DÅ EN GAMMAL MAN KOM GÅENDES FÖRBI. DEN ENA GAMLA DAMEN ROPADE:

"VI SLÅR VAD OM ATT VI KAN GISSA DIN AKTNINGSVÄRDA ÅLDER."
DEN GAMLE MANNEN SA:

"DET FINNS INTE EN CHANS ATT NI KAN GISSA MIN ÅLDER ERA GAMLA FJOLLOR."


EN ANNAN AV DE ÄLDRE DAMERNA SA: "SJÄLVKLART KAN VI DET. BARA TA AV DEJ BYXORNA OCH KALSONGERNA SÅ SKA VI TALA OM HUR GAMMAL DU ÄR."
MANNEN BLEV LITE GENERAD, MEN IVRIG ATT MOTBEVISA DAMERNA, DROG HAN NER BYXORNA.
DAMERNA BAD HONOM FÖRST GÅ ETT PAR VARV OCH SEDAN HOPPA UPP OCH NER ETT ANTAL GÅNGER.

EFTER EN STUND ROPADE DOM I KÖR:

"DU ÄR 87 ÅR GAMMAL"
STÅENDE MED BYXORNA NERE VID ANKLARNA FRÅGADE DEN GAMLE MANNEN:

"HUR KUNDE NI GISSA DET?"
DAMERNA SLOG SIG PÅ KNÄNA OCH TJÖT AV SKRATT SAMTIDIGT SOM DOM UNISONT ROPADE--

"VI VAR JU PÅ DITT FÖDELSEDAGSKALAS IGÅR!"


Brev till fodringsägare
Minna bästa herrar!
Jag har just fått ert upphetsade brev angående räkningen jag är skyldig er.
Där ni påstår att ni kunde förorsaka problem för mig eftersom ni tyckte att räkningen skulle betalas för länge sedan och ni kan inte förstå varför det inte är gjort. När ni talar om problem, låt mig få upplysa er lite.
1957 köpte jag ett sågverk på amortering. Och 1958 en oxkärra, en timmervagn, en traktor, två hästar, en bössa och ett par dräktiga svin.
1959 brann sågen ner och lämnade inte kvar en förbannad sak utom en hög med aska, en av mina hästar dog, den andra lånade jag ut till en oäkting som lät den svälta ihjäl, sedan gick jag med i kyrkan.
1960 dog min far och min bror hängdes för häststöld samma år. En rallare gjorde min dotter på smällen och jag var tvungen att betala en doktor 440 kr för att hindra att bastarden blev min släkting.
1961 fick en av mina pojkar påssjuka som gick ner på honom och han var tvungen att kastreras för att rädda hans liv. En dag for jag ut och fiskade, båten gick runt och jag förlorade den största gädda jag någonsin sett och två andra av mina pojkar drunknade, ingen av dem var den som var kastrerad.
1963 stack min fru med en neger, men hon lämnade ett par svarta tvillingar som souvenir, så jag gifte mig med pigan för att hålla kostnaderna nere. Hon var en kall potatis och jag hade problem med att få det att gå för henne.
Så jag gick till doktorn igen och han rådde mig att skapa spänning när det började bli dags för henne, så jag tog bössan med mig i sängen och när jag tyckte att tiden var mogen stack jag bössan ut genom fönstret och tryckte av, nå för att göra en lång historia kort. Min fru sket i sängen, jag blev avbruten och sköt den bästa ko jag någonsin ägt.
1965 brann resten av mina byggnader och jag började dricka, jag upphörde inte med den vanan förrän jag inte hade annat kvar än en vattentät klocka och sprang och pissade.
Nästa år tog jag mitt förnuft till fånga och beslöt att göra ett nytt försök, så jag köpte en självbindare och en tröska samt en gödselspridare, men en cyklon drog förbi och blåste alltihop in i nästa socken. Min fru slog sig ihop med en gårdfarihandlare, min son torkade sig i ändan med ett majskolvsblad som var indränkt med råttgift och någon bastard sköt testiklarna av min pristjur.
Nu är jag så utfattig så om det kostade ett öre att skita så skulle jag få vara tvungen att spy.
Att försöka få ut pengar av mig vore som att försöka stoppa upp smör i ändan på en vildkatt med en varm strumpsticka, och nu säger ni att ni kan förorsaka problem för mig.
Det enda jag kan säga mina herrar är att ni är hjärtligt välkommen att försöka.
Hälsning med önskan om mer och större kredit.
Olle Hansson
f.d. hemmansägare
Lite lång kanske men kul
Jag tar några till när jag ändå är igång.
- Hur kunde norrmannen cykla ihjäl sig?
- Enkelt! Han försökte att cykla till arbetet på sin motionscykel.
- Vill du hjälpa mig att leta efter min katt med ett öga?
- Vore det inte bättre, om jag använde båda ögonen?
- Varför får Ole inte laga mat?
- Han bränner alltid vid salladen.
- Kan du gissa varför norrmännen inte har is i sina groggar längre?
- Nej, det kan jag inte.
- Han som kände till receptet har avlidit.
- Hur många norrmän behövs det för att tvätta en bil?
- Två. En som håller i svampen och en som kör bilen fram och tillbaka.
- Nå, lille Sverre, vilken bokstav kommer efter "A"?
- Allesammans, sa Sverre.
- Rätt, sa läraren.
- Har du hört om norrmannen som gjorde jätteklippet?
- Du menar han som köpte 10000 frimärken dagen innan de höjde portot?
- Vet du, vad de norska bönderna gör med fårens ull?
- Nej!
- De stickar tröjor till fåren, så de inte ska frysa.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem