Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Half-Life 2

Half-Life 2

Hej. Jag köpte detta spel i julklapp och nu kan han inte spela. Han registrerade spelet och när han skulle börja fick han felet "This game is not ready for office mode". Då han bor långt från mig så jag inte kan läsa konvolutet för att ev kunna se vad det är som fattas hoppas jag att någon kan tala om vad han skall göra.
Antal svar på detta inlägg: 4
Hej.
Om man skall spela själv på datorn så skall man inte starta spelet via steam ikonen.Verkar som om ni gjort det.
Man skall installera skivan.
Då startar man med de genvägar man får då.

Det den talar om är att spelet är inte klart att spela OFFline.
Man kan också starta spelet via steam precis som han gjort,men man måste då var uppkopplad på internet.Då laddas det hem som behövs för att spela offline.
Men har han inte bredband så tar det evigheter.
Vet ju inte om det är online han vill spela.
Men är det lokalt på datorn så skall han installer skivan och spela med de genvägarna.
Han har startat steam klienten.
Fördelen med att ladda hem spelet är att man kan ladda hem det till en annan dator.Man kan således ha spelet på flera datorer helt lagligt.
Vet inte om ni förstår.Men kontentan av det är att han startar spelet på fel ställe.
Finns säker fler här som kan förtydliga.



Hej
Tack för hjälpen, men tyvärr funkar det inte. Han avinstallerade och insallerade om programmet men registrerade det inte denna gång. Då han startade spelet från ikonen (från CD:n) fick han som svar: Can not connect to the steam network.
Betyder det att inte allt är med på CD:n utan man måste hämta hem något från nätet. Stackarn har inte bredband utan 56 kb modem
Nja jag har ju inte Halflife 2 själv, men jag har ettan och Condition Zero.
Kan hända att registreringen av spelet skall ske online.
Man skall vara uppkopplad mot steam när man skriver in nyckeln från cd:n.Det går bra med Modem.
Men allt skall vara med på cd för att spela lokalt.
Var uppkopplad när ni registrerar.

Så var uppkopplad när ni startar, så ordnar det sig nog.
Annons
Tack igen.
Nu har han fått det att fungera. Fick vara uppkopplad i flera timmar för att få ner det som tyligen behöves

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem