Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Överdosera tvättmedel

Överdosera tvättmedel

Anledningen till detta inlägg anknyter till "patrikke" och hans kylskåp.

Mitt ex. hon ville att tvätten skulle bli ren. Därför öste hon på med flera skopor tvättmedel. Jag läste instruktionerna. Hon överdoserade minst 50 ggr. Men hon var obeveklig.

Jag var i grovköket av någon anledning. Då såg jag att det bubblade ur
den toppmatade maskinen. Nej! Skona mig.

Några dagar senare så stannade maskinen.
Reparatör tillkallades. Hela baksidan av maskinen såg ut som Antarktis.
-Har du sett något sådant här förrut frågar jag??
- Ja! Men detta är nästan rekord.!!

Tänk på att vårda era maskiner och spara alla instruktionsböcker i en pärm.
Detta med överdosering av tvättmedel är nog väldigt utbrett.


Antal svar på detta inlägg: 8
Ha ha du skulle bara veta min vän. vi bor i lägenhet och detta med att dela tvättstuga med flera är ett elände minst sagt. Man får städa ur facken på maskinerna varenda gång pga detta jäla pulver. Sen att folk inte kan se skillnad på vilket fack som är förtvätt-vanlig tvätt-sköljmedel är oxå ett h-e.
Pulvertvättmedel är ett gissel som borde förbjudas. använder bara flytande tvättmedel. bättre för maskinen samt bättre för miljön.
Tur aff folk sköter sig i våran tvättstuga, för våra gamla maskiner tar bara pulvertvättmedel.. :P

Jag tvättar alltid med förtvätt, och då är det inte tal om något flytande..
Nu är det inte jag som tvättar här hemma (får inte) men finns det inte bollar som man fyller med flytande tvättmedel som man kan använda till alla maskiner?
Har sett en sån reklam på tv förut.
Annons
Jo det finns bollar, men då kan man inte tvätta med förtvätt, såvida man inte öppnar luckan mitt i tvättprogrammet och kastar in bollen när det börjar bli dags för normaltvätten..

Bollen tror jag bara är båg fär att man ska kunna ta lite extra betalt för tvättmedlet..
Vad ska den vara bra till? Man kan tömma flytande tvättmedel i tvättmedelsfacket. Det rinner ju ner till trumman ändå.
Ett tips om tvättmaskiner, å särskilt om det blir överdoseringar av tvättmedel. Kör maskinen emellanåt i 90° kan man ju göra med lakan t ex. För kör man bara 60° som högst så efterhand så blir det beläggningar i slangar å rör, för tvättmedelet löses inte up tillräckligt utan lägar sig som en oxid inuti slangarna. Så 1 ggr varannan månad i 90° så rensar du ur maskinen. Fördelen att maskien blir som ny igen å man ser det på tvätten oxå å då den mörka tvätten som ser renare ut för den har blivit sköljd ordentligt...
leiake-Du skrev:Detta med överdosering av tvättmedel är nog väldigt utbrett.
Det vet jag inte så mycket om när det gäller tvättmedel,men däremot var jag med när en kompis hällde YES i sin diskmaskin,vilket INTE var så bra,halva köket såg efter stund ut som en del av nordpolen eller möjligtvis Syd.Snacka om att det skummade,ända upp till halva underskåpshöjden!Det tog sen halva förmiddagen att torka bort allt......

haha netpet!! Nu fick du mig att tänka på när jag blev lurad att ta en c.-vitamin brustablett direkt i munnen. Det skummade skapligt det med.

En sån kan ni ta och lägga i en påse med lösgodis och sedan bjuda på:)
Bollarna funkar 100 som man får till tvättmedlet sen finns det ju refill att köpa å det har jag inte sett till pulvertvättmedlen hehe.
patrikke du e allt en skojare du minst sagt.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem