Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Messinger

Messinger

Hej
Hur många av er har provat på Messinger.
Det är ju fantastigt att kunna prata med barn och barnbarn och samtidigt se varandra
Antal svar på detta inlägg: 6
Window Live Messenger väldigt bra men det har på sistone kommit in mycket virus och annat elände så var försiktig med att släppa in de du inte känner igen.

Skype har ju samma funktioner och får jag välja så blir det Skype. Tycker både ljud och bild är bättre än MSN. Vad roligt att en 74-åring intresserar sig för data och MSN. Lycka till med datoriet LeiSta471
Jag har använt mig av messenger från det att jag skaffade dator o det är några år sen , tycker det är väldigt bra .
Japp PonGot det är mycke virus sen en tid tillbaka så man får va väldigt försiktig , man kan få länlar från sina egna kontakter som installerar trojaner jag har fått 11 st o det va ett himmla jobb att få bort dem , jag kontaktade dom på MSN men fick ingen hjälp från dom i alla fall inget som inte kostar extra så försiktighet är det som gäller :)
Tack för svaren.
Jag har faktist inte tänkt ppå virus i detta sammanhang-det är ju viktigt.Jag har använt Skype också.Det kanske är bättre att hålla sig till Skype
Annons
LeiSta471< Jag har inte så mycke erfarenhet av Skype har använd det ytters lite men jag tror att faror lurar överallt så det här me att va försiktig gäller hela nätet .
Skype är ju väldigt likt messenger så det duger nog villket som .
alltså... Messenger är ett suveränt medel att hålla kontakt med familj/vänner/nya bekantskaper,
Såklart finns det faror även här... men.......
HALLÅ??? o din son/dotter/bästa vän sedan 30 år helt plötsligt skickar ett meddelande på engelska, där de ber dig klicka på en länk för att kolla de senaste häftiga bildern?
Gör du det då..... är det dig väl unt....typ

Lite sunt förnuft får man väl ändå ha? .. eller?

Grundregeln är enkel....... Är du osäker... LÅT BLI!
Lämna ALDRIG!! ut personlig information. Och.....
Verkar något för bra för att vara sant, Så är det PRECIS vad det är.

/Zap
Zaphod
Jag är väldigt försiktig med att öppna filer som jag inte känner igen.
Det viktigaste är som du säjer vanligt sunt förnuft.Man måste ju tänka lite själv.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem