Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Tips om snabbare dator

Tips om snabbare dator

Kan någon ge mig tips om hur jag får en trög dator att bli snabbare.
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Erling!

Det finns mycket. Här är det utförligt beskrivet.

http://blogg.tkj.se/5-enkla-tips-for-snabbare-windows-xp/
Det beror ju lite på vad du har för dator också, har du tex en 10 år gammal dator med Windows 98 i så förblir den nog trög vad du än gör............lite mera info om vad du har för grejor skulle inte skada.......
Annons
Windows XP professional 2002 med servicepack 2
Intel Pentium III processor
597 MHz hastighet
384 MB Ram
Nästan 2 Gb ledigt utrymme
Jag har Antivirus Eset NOD 32
ADSL via Telia
detta prog optimerar väldigt bra PC inga trojaner eller annat skit
http://www.auslogics.com/en/
har själv kört det redan i över 2 år å är riktigt nöjd.+
antivirus nod32 slipper jag virus attacker å det är ett av marknadens bästa fast det inte skrivs om det så mye
oi jag såg inte astt det var du som skrivit nod32 n där ..sorry
men auslogics rules..pröva det plus autostart tipsen
I ditt fall, så skulle jag sätta i lite mera minne som nr 1.
Sedan gäller det att bevaka vilka program och hur många du installerar, samt då framförallt hur många aktiva processer som dras igång när du startar datorn.
Tror inte det finns så gamla minnen att köpa nya, du måste leta på Tradera eller blocket om du ska hitta minnen till en så gammal dator, men lyckas du hitta minnen så kommer den att upplevas som bra mycket snabbare.

Om du har boken till moderkortet kvar så står det i den hur mycket minne det går att stoppa i.
I mitt fall som också har en äldre bärbar dator som jag upplevde som väldigt seg. Tog bort Norton och installerade Panda antivirus och brandvägg och datorn blev som en unghäst på grönbete. Ska gå vidare med att titta på vilka program som startas vid uppstart.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem